Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[LK370] Bieniów - stacja - OP9XXA
Linia Kolejowa 370 ZG-Żary
Właściciel: MatZG91
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 131 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 28-09-2024
Data utworzenia: 10-09-2024
Data opublikowania: 04-10-2024
Ostatnio zmodyfikowano: 04-10-2024
11x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
14 odwiedzających
9 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Linia Kolejowa 370 ZG-Żary

 

Bieniów - stacja

 

  • Bieniów to ważna węzłowa stacja kolejowa, w której krzyżują się linie 275 (Wrocław Muchobór - Guben) i 370 (Zielona Góra Główna - Żary). Niestety odcinek 275 od Żagania do granicy państwa w Gubinie nie funkcjonuje, aczkolwiek w planach w ramach Kolej Plus jest odbudowa odcineczka stąd (Bieniów) do Lubska. Po drodze znajduje się tam m. in. dawny dworzec w Biedrzychowicach Dolnych.
  • W 1846 zbudowano Kolej Dolnośląsko-Marchijską - bardzo ważną magistralę łączącą stolicę Śląska Breslau z Berlinem. Jednak pierwotnie przebiegała ona przez Chojnów i Węgliniec, czyli trochę "naokoło". Dopiero w 1875 dobudowano "skrót" przez Żagań, Bieniów, Jasień i Lubsko.
  • W latach 1936 - 1939 jeździł tędy "Latający Ślązak" (śl. Furgajōncy Pierōn) - słynny spalinowy zespół trakcyjny osiągający średnią prędkość 128 km/h, a maksymalną 160 km/h. Wartości niewyobrażalne, gdy patrzy się na aktualny stan linii.
  • Budynek dworca zakończył działalność kolejową w latach 90. XX w. Przed wojną działała tam całkiem ładna restauracja - patrz zdjęcie.

 

Keszyka szukaj na peronie, pod ławką pod wiatą.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Obrazki/zdjęcia
1-Dawniej w środku
2-Spoiler
Wpisy do logu: znaleziona 11x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy