Linia kolejowa 370 Zielona Góra - Żary
Rozjazd od linii kolejowej 273
Opis linii: Szlak kolejowy jednotorowy niezelektryfikowany liczący sobie ponad 50 kilometrów. Linia powstawała etapami pod koniec XIX i na początku XX wieku. Najpóźniej oddano do użytku odcinek między Zielona Górą a Krzystkowicami (obecnie stacja Nowogród Osiedle), gdzie inżynierowie musieli dokonać budowy mostu nad rzeką Bóbr. Szlak był budowany do obsługi ruchu lokalnego, dlatego szybkości na nim obowiązujące nie były zbyt wielkie.
Po wojnie linia nabrała większego znaczenia, szczególnie w latach 90 tych kiedy zamknięto dla ruchu linię nr 371 łączącą Wolsztyn z Nową Solą i dalej przez Kożuchów do Żagania. Wtedy trasą przejeżdżały pociągi do Poznania, Jeleniej Góry, Warszawy Wschodniej. Obecnie linia jest wykorzystywana jedynie w ruchu pociągów osobowych (w tym także kursów dalekobieżnych - do Jeleniej Góry).
Opis miejsca: Miejsce w którym linie rozjeżdżają się w różnych kierunkach. Od tego miejsca, w kierunku dworca PKP wszystkie torowiska biegną równolegle do siebie.
Skrzynka: Skrzynka na współrzędnych, zakopana. Maskowanie leśne. Mogę przydać się rękawiczki. Delikatnie odkopujemy i odkręcamy. Proszę o dokładność, aby ziemia nie dostała się do środka i pod gwint.