Pinky i Mózg Pinky and the Brain, 1995–1998)
Główni bohaterowie to dwie laboratoryjne białe myszki, które każdego wieczoru próbują opanować świat. Pojawili się oni po raz pierwszy w serialu Animaniacy (ang. Animaniacs, 1993–1998). Dopiero w 1995 roku doczekali się własnego show, którego producentami byli Steven Spielberg i Warner Bros. Serial ten ma 65 odcinków + 13 odcinków pod tytułem: Pinky, Elmira i Mózg (ang. Pinky, Elmyra and the Brain).
Mózg – niska, biała mysz o czerwonych oczach i nadzwyczaj dużej głowie; jego różowy ogon jest zawsze zgięty w zygzak. Planuje zawładnąć światem i co noc wpada na nowy pomysł, jak tego dokonać; zazwyczaj jego szalone plany obracają się przeciwko niemu przez jego własną arogancję i niezdolność do zauważenia popełnianych przez siebie błędów. W przeciwieństwie do Pinky’ego nie jest empatyczny i rzadko okazuje emocje. Co ciekawe, jego pragnienie zdobycia władzy wynika z przekonania, że będzie lepszym władcą świata, niż ludzie. Jego wygląd i głos są oparte na Orsonie Wellesie, z którego aktor głosowy Mózga - Maurice LaMarche - czerpał inspirację przed udaniem się do studia nagraniowego.
Pinky – najbliższy przyjaciel Mózga, a zarazem zupełne jego przeciwieństwo. Jest wysoki i chudy, ma wystające zęby i duże, niebieskie oczy. Lubi się bawić, jest nieprawdopodobnie nadaktywny i zdecydowanie bardziej empatyczny od towarzysza; przy tym jest wyjątkowo chwiejny psychicznie i często pokazuje symptomy szaleństwa. Często powtarza bezsensowne słowa, takie jak Narf, Zort czy Poit. Czasami reaguje bezsensownymi zachowaniami i stwierdzeniami na pytania ze strony Mózga, śmieje się po tym, jak otrzymuje cios w głowę i zdaje się lubić formy zadawania mu fizycznego bólu, przyznaje jednak, że jedyną prawdziwą torturą jest dla niego bycie oddzielonym od przyjaciela. W odcinku Pinky P.O.V możemy zobaczyć świat z jego perspektywy; można przypuszczać, że Pinky jest synestetykiem, jako że słowa przyjmują dla niego materialną formę.
MURALOWE LOVE
* * * * *
Mural – rodzaj malatury, nazwa pochodzenia hiszpańskiego oznaczająca w skrócie dzieło dekoracyjnego malarstwa ściennego, najczęściej monumentalne. Murale jako malarstwo ścienne pochodzi jeszcze z okresu prehistorii, były szczególnie rozpowszechnione w starożytnym Rzymie na ulicach miast[1].
Malowidła takie, w zależności od intencji twórcy, mogą mieć na celu impresję odbiorcy, reklamę jakiegoś produktu lub promocję akcji charytatywnej.
Murale można zdefiniować jako wielkoformatową grafikę na ścianach budynków.
Graffiti – nazwa zbiorcza, różniącej się tematem i przeznaczeniem, twórczości artystycznej, bazującej na umieszczaniu np. obrazów, podpisów, rysunków w przestrzeni publicznej lub prywatnej za pomocą różnych technik, najczęściej malowania sprayem lub pędzlem i sprayem przez szablon[1]. Zazwyczaj tworzone jest anonimowo i bez odpowiednich zezwoleń lub – rzadziej – za zgodą albo na zamówienie właściciela pomalowanego obiektu, jak np. graffiti „Łobez – plan miasta” wykonany przez miejscowych twórców.
Graffiti, szczególnie nielegalnie umieszczane w przestrzeni publicznej, przez jednych traktowane jest jako akt wandalizmu, przez innych – jako forma sztuki.
* * * *