Rakoniewice od 1910-1973 r. była stacja węzłową. odbywał się tu liczny ruch towarowy.
Dworzec Rakoniewice w roku 1956 posiadał aż 14 torów, oraz obrotnicę. Jeden z torów dochodził aż do tartaku niedaleko stacji. Znajdowała się tu sygnalizacja kształtowa, tarcze zaporowe, tarcze manewrowe. Od około 1960 roku na stacji nie było już obrotnicy. Planowano tu w latach 1960-1970 elektryfikacje całej linii z Wolsztyna do Poznania. Ku zaskoczeniu znajdowały się tu tylko i wyłącznie zwrotnice ręczne, a było ich około 40.
Od około 1979 roku zlikwidowano część torów. W latach 1990 zlikwidowano pozostałe tory, pozostawiając tylko bocznicę i dwa perony, które przetrwały do dziś. Linię towarową zamknięto w 1997roku.
Po przebudowie na stacji istnieją dwa tory umożliwiające mijanie się pociągów osobowych, zbyt krótkie aby można było przyjmować pociągi towarowe.