Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
WIADUKT KOLEJOWY - OP9WCG
spacerek po Goerlitz
Właściciel: norbinorek
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Niemcy > Dresden
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 10-07-2024
Data utworzenia: 10-07-2024
Data opublikowania: 10-07-2024
Ostatnio zmodyfikowano: 10-07-2024
4x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
13 odwiedzających
3 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
3 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: gura, Hr. Jan Usz, Lumen
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Wiadukt kolejowy

Jeden z pierwszych wielkich niemieckich wiaduktów kolejowych - Wiadukt Nyski biegnie łukiem od Obermühlenberg na drugą stronę - wysoki na 35 metrów, z 30 półkolistymi łukami i długi na 475 metrów. Służy on do połączenia kolejowego Görlitz z Polską. Bryła wiaduktu zbudowna jest z czerwonego granitu, wykończonego balustradami z białego piaskowca, które nadają mu lekkości. Granit do budowy wydobywany był w Limasbergu w Górach Königshain koło Görlitz i transportowany był wozami konnymi nad rzekę, gdzie był poddawany obróbce. Prace nad budową trwały od lipca 1844 do sierpnia 1847. Zleceniodawcą projektu wykonanego przez Gustava Kießlera była spółka kolejowa (Niederschlesisch-Märkischen Eisenbahngesellschaft). Niestety II Wojna Światowa pozostawiła na budowli swoje piętno. 8 maja 1945 roku członkowie oddziałów Waffen-SS wysadzili najwyższe przęsło mostu. Most oddano do ponownego użytku 1954 roku.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
to jest ten most
stary młyn
obok
Wpisy do logu: znaleziona 4x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy