Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Błękitna Fala Zawitała na Dworzec Główny - OP23B9
Eigenaar: hiroaq
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 110 meter NAP
 Provincie: Polen > mazowieckie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 26-02-2010
Gemaakt op: 24-02-2010
Gepubliceerd op: 26-02-2010
Laatste verandering: 01-02-2018
136x Gevonden
5x Niet gevonden
17 Opmerkingen
watchers 10 Volgers
67 x Bekeken
92 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
13 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Azymut, Esu & Aw, franasz, gocanna, kalwas, Krysiul, Maleska, Marple , Mateuchłe, Mihau, Namarie, Osił, p_nowik
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Torch needed  Take something to write  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Ochota stoi "Błekitna Fala". Wcześniej owy niestety wrak stał w krzakach.

Jest to włoskiej produkcji wagon motorowy który trafił do polski w 1951 roku. W 1953 roku zaczęły kursować na trasie Warszawa Wschodnia-Gdynia. W 1959 uruchomiono połączenie Warszawa-Bydgoszcz. Jako "Błękitna fala", na trasie Warszawa-Świnoujście, kursował z prędkością nieco ponad 100 km/h i był to najszybszy skład kolejowy w Polsce. Wagon ten eksploatowany był w ruchu pasażerskim do roku 1967, kiedy to przebudowano go na wagony inspekcyjne SR70. Ostatecznie wycofany został z ruchu w 1974.

Aż pewnego dnia fotograf i bloger Robert Danieluk wziął sprawęw swoje ręce...........

"Zabytkowa lokomotywa uratowana dzięki warszawskiemu fotografowi i blogerowi. Rdzewiejący od lat w krzakach spalinowóz, o który walczył Robert Danieluk, już wkrótce trafi do Muzeum Kolejnictwa. - Pierwsze prace ruszą w przyszłym tygodniu - zapowiada z dumą Ferdynand Ruszczyc, dyrektor muzeum, który cieszy się, że w końcu znalazły się na to pieniądze. Martwi go inna sprawa. Może się okazać, że lokomotywy nie będzie gdzie pokazywać. - Jeżeli władze PKP spełnią swoje zapowiedzi, muzeum może przestać istnieć - rozkłada ręce Ruszczyc." ........

"W dniu 15 grudnia 2009 r. po ok 20 latach postoju w krzakach SD80-002 wyjechał na własnych kołach."..........

"Relacja z wyciągania SD80 z krzaków wyglądała następująco.

Dziś tj 15 grudnia 2009 r. uprzątnięto pod SD80 tory z syfu jaki tam leżał. Warstwa butelek i śmieci była sporawa. Potem była odkopywania torów wyjazdowych bo SM42 i wagon SD80 by się nie zmieścił na pewnym odcinku toru. Trzeba było pomachać łopatą

Następnie przyjechał pociąg ratunkowy PKP PLK z dźwigiem EDK1000 na pokładzie (na wszelki wypadek). Po czym SM42 manewrując po torach dojechała szczęśliwie do czoła SD80. Tam pracownicy linami zabezpieczyli wózki i zapieli SD80 do "stonki".

Wyciągnie SD80 trwało ok 3h ale się udało. Skład toczył się ok 5km/h ale jechał. Nic złego się nie wydarzyło po drodze.
Ku naszemu zdziwieniu SD80 jechał cicho i gładko. Na zakrętach i zwrotnicach jechał bardzo dobrze i nie było najmniejszego problemu z ich pokonaniem."

 

Ciekawostki z tym, związane http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1630198,0,1,bloger_uratowal_spalinowoz__kto_uratuje_muzeum,wiadomosc.html

oraz http://eksplorator.feen.pl/viewtopic.php?t=1364

 

Afbeeldingen
Młodość
Aż go żal :(
Starszy manewrowy SkyDriver wskazuje kesza