Pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Ochota stoi "Błekitna Fala". Wcześniej owy niestety wrak stał w krzakach.
Jest to włoskiej produkcji wagon motorowy który trafił do polski w 1951 roku. W 1953 roku zaczęły kursować na trasie Warszawa Wschodnia-Gdynia. W 1959 uruchomiono połączenie Warszawa-Bydgoszcz. Jako "Błękitna fala", na trasie Warszawa-Świnoujście, kursował z prędkością nieco ponad 100 km/h i był to najszybszy skład kolejowy w Polsce. Wagon ten eksploatowany był w ruchu pasażerskim do roku 1967, kiedy to przebudowano go na wagony inspekcyjne SR70. Ostatecznie wycofany został z ruchu w 1974.
Aż pewnego dnia fotograf i bloger Robert Danieluk wziął sprawęw swoje ręce...........
"Zabytkowa lokomotywa uratowana dzięki warszawskiemu fotografowi i blogerowi. Rdzewiejący od lat w krzakach spalinowóz, o który walczył Robert Danieluk, już wkrótce trafi do Muzeum Kolejnictwa. - Pierwsze prace ruszą w przyszłym tygodniu - zapowiada z dumą Ferdynand Ruszczyc, dyrektor muzeum, który cieszy się, że w końcu znalazły się na to pieniądze. Martwi go inna sprawa. Może się okazać, że lokomotywy nie będzie gdzie pokazywać. - Jeżeli władze PKP spełnią swoje zapowiedzi, muzeum może przestać istnieć - rozkłada ręce Ruszczyc." ........
"
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1630198,0,1,bloger_uratowal_spalinowoz__kto_uratuje_muzeum,wiadomosc.html
http://eksplorator.feen.pl/viewtopic.php?t=1364