Współrzędne wskazują na wejście do budynku Wydziału Matematyki i Informatyki UMK. nie jest to miejsce ukrycia skrzynki. Aby dotrzeć do cache'a należy rozwiązać poniższe zadania. Rozwiązania są kolejnym wartościami azymutów, na które należy się kierować, aby dojść do celu. Dlatego też do znalezienia skrzynki potrzebny będzie kompas.
UPDATE 27.02.2010
UWAGA !!!
Azymut zawiera się w przedziale od 0° do 360°.Z uwagi na to, że rozwiązania poniższych zadań niekoniecznie muszą się mieścić w tym przedziale, to dla pełnej ścisłości i żeby rozwiać wszelkie wątpliwości:
- jeśli wynik z rozwiązania zadania jest większy niż 360°, należy od wyniku odjąć odpowiednią wielkorotność kąta pełnego (n*360°) np. 860° - 2*360° = 140°
- jeśli wynik z rozwiązania zadania jest mniejszy niż 0°, należy do wyniku dodać odpowiednią wielkorotność kąta pełnego (n*360°) np. -280° + 360° = 80°
UPDATE 01.03.2010
Z uwagi na pewne
rozbieżności pomiędzy "oscarometrami" a faktycznymi metrami
nieco poprawiłem odległości
Zadanie 1.
Mamy równanie:
x³ - 3x² - 34x + 120 = 0
Należy znaleźć miejsca zerowe powyższego równania.
(A) - iloczyn miejsc zerowych.
Zadanie 2.
W miejscu gdzie zaczynamy zabawę, nad schodami znajduje się liczba w systemie dwójkowym. Od tej liczby należy odjąć liczbę binarną: 11100000001, a wynik zamienić na postać dziesiętną - będzie to nasze (B).
Zadanie 3.
(C) = wyznacznik macierzy:
|4 6 8 6||1 7 2 2|
|3 6 8 3|
|4 5 7 9|
Zadanie 4.
W okrąg o promieniu 25 wpisano trójkąt o podstawie 38. Ile wynosi kąt leżący naprzeciw podstawy (D). (patrz rysunek)
Zadanie 5.
(E) = 13 + 17 - 15 * 2 + 11 + 9 - 4 : 2 + 8 + 3 + 9 * 4 * 3 + 15 - 18 + 16 : 4 + 13 - 7 + 16
Zadanie 6.
Mamy dwie proste, o równaniach
1. y = -1.25x + 6.5 2. y = 0.8x - 4.2
(F) jest kątem między powyższymi prostymi.
Z rozwiązaniami w jednej ręce, a kompasem w drugiej można ruszyć po cache'a. Zaczynamy w miejscu gdzie kierują współrzędne, przed głównym wejściem, na schodach.
Krok 1. Azymut (A), odległość- ok. 25m, cel- drzewo
Krok 2. Azymut (B), ok. 35m, kolejne drzewko.
Krok 3. Azymut (C), ok. 25m, i jeszcze jedno drzewo...
Krok 4. Azymut (D), ok. 30m, i kolejne drzewo
Krok 5. Azymut (E), ok. 30m, tu dla odmiany nie powinno być drzewa- jest zatem coś innego, charakterystycznego.
Krok 6. Azymut (F), ok. 20m, szczęśliwy koniec wędrówki- tu powinna być skrzyneczka.