Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
UMK - Zadanie matematyczne - OP2287
Właściciel: Oscar9999
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 48 m n.p.m.
 Województwo: Polska > kujawsko-pomorskie
Typ skrzynki: Quiz
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 21-12-2009
Data utworzenia: 18-12-2009
Data opublikowania: 21-12-2009
Ostatnio zmodyfikowano: 13-11-2013
30x znaleziona
3x nieznaleziona
6 komentarze
watchers 3 obserwatorów
3 odwiedzających
19 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
3 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Kufeld, legokid, szym86
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Potrzebny kompas 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Współrzędne wskazują na wejście do budynku Wydziału Matematyki i Informatyki UMK. nie jest to miejsce ukrycia skrzynki. Aby dotrzeć do cache'a należy rozwiązać poniższe zadania. Rozwiązania są kolejnym wartościami azymutów, na które należy się kierować, aby dojść do celu. Dlatego też do znalezienia skrzynki potrzebny będzie kompas.

UPDATE 27.02.2010

UWAGA !!!

Azymut zawiera się w przedziale od 0° do 360°.Z uwagi na to, że rozwiązania poniższych zadań niekoniecznie muszą się mieścić w tym przedziale, to dla pełnej ścisłości i żeby rozwiać wszelkie wątpliwości:

- jeśli wynik z rozwiązania zadania jest większy niż 360°, należy od wyniku odjąć odpowiednią wielkorotność kąta pełnego (n*360°) np. 860° - 2*360° = 140°

- jeśli wynik z rozwiązania zadania jest mniejszy niż 0°, należy do wyniku dodać odpowiednią wielkorotność kąta pełnego (n*360°) np. -280° + 360° = 80°

UPDATE 01.03.2010

Z uwagi na pewne rozbieżności pomiędzy "oscarometrami" a faktycznymi metrami nieco poprawiłem odległości

 

Zadanie 1.

Mamy równanie:

x³ - 3x² - 34x + 120 = 0

Należy znaleźć miejsca zerowe powyższego równania. 

(A) - iloczyn miejsc zerowych.

 

Zadanie 2.

W miejscu gdzie zaczynamy zabawę, nad schodami znajduje się liczba w systemie dwójkowym. Od tej liczby należy odjąć liczbę binarną: 11100000001, a wynik zamienić na postać dziesiętną - będzie to nasze (B).

 

Zadanie 3.

 (C) = wyznacznik macierzy:

   |4  6  8  6|

   |1  7  2  2|

   |3  6  8  3|

   |4  5  7  9|

 

Zadanie 4.

W okrąg o promieniu 25 wpisano trójkąt o podstawie 38. Ile wynosi kąt leżący naprzeciw podstawy (D). (patrz rysunek)

 

Zadanie 5.

(E) = 13 + 17 - 15 * 2 + 11 + 9 - 4 : 2 + 8 + 3 + 9 * 4 * 3 + 15 - 18 + 16 : 4 + 13 - 7 + 16

 

Zadanie 6.

Mamy dwie proste, o równaniach

1. y = -1.25x + 6.5             2. y = 0.8x - 4.2

(F) jest kątem między powyższymi prostymi.

 

 

Z rozwiązaniami w jednej ręce, a kompasem w drugiej można ruszyć po cache'a. Zaczynamy w miejscu gdzie kierują współrzędne, przed głównym wejściem, na schodach.

Krok 1. Azymut (A), odległość- ok. 25m, cel- drzewo

Krok 2. Azymut (B),  ok. 35m, kolejne drzewko.

Krok 3. Azymut (C), ok. 25m, i jeszcze jedno drzewo...

Krok 4. Azymut (D), ok. 30m,  i kolejne drzewo

Krok 5. Azymut (E), ok. 30m, tu dla odmiany nie powinno być drzewa- jest zatem coś innego, charakterystycznego.

Krok 6. Azymut (F), ok. 20m,  szczęśliwy koniec wędrówki- tu powinna być skrzyneczka.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
rysunek - zadanie 4