Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[PS] LWD MIŚ - OP9EJ1
Właściciel: R-Sol
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 03-08-2021
Data utworzenia: 03-08-2021
Data opublikowania: 28-08-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 29-10-2021
43x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
61 odwiedzających
31 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

LWD "Miś" - w 1947r. pod kierunkiem inż. Tadeusza Sołtyka opracowano w łódzkich Lotniczych Warsztatach Doświadczalnych projekt wstępny samolotu pasażerskiego LWD "Miś". Rozpoczętą w 1948r. budowę prototypu ukończono pod koniec 1949r., a 24.11.1949r. samolot oblatano na lotnisku Lublinek. Ze względu na złą stateczność w locie dokonano wielu poprawek w konstrukcji samolotu, które trwały aż do października 1950r. Mimo likwidacji wytwórni w 1950r. prac nad "Misiem" nie przerwano. Samolot miał spełniać głównie funkcję transportową, a także służyć do szkolenia skoczków spadochronowych, wysadzania desantu żołnierzy na ziemię z ciężkim uzbrojeniem oraz do przewożenia rannych z pola walki. Na wypadek wybuchu wojny nuklearnej przewidywano również zastosowanie samolotu do lotów bezzałogowych nad terenami o dużej aktywności promieniowania.

W 1951r. prototyp przeszedł próby w Głównym Instytucie Lotnictwa, a następnie w Pułku Specjalnym. Wykazały one, że "Miś" jest samolotem bardzo łatwym w pilotażu, jego główną wadą były jednak niewystarczające osiągi wynikające ze zbyt małej mocy zastosowanych silników. Wobec tego z rozpoczęcia produkcji seryjnej zrezygnowano. Prototyp przekazano ponownie do Głównego Instytutu Lotnictwa.

W sierpniu 1952r. podczas prób homologacyjnych w prototypie doszło do poważnego uszkodzenia podwozia. Ze względu na brak zainteresowania remontem samolotu został on przekazany wojsku, które ustawiło go jako cel na poligonie lotniczej. Tam został on najprawdopodobniej zniszczony podczas ćwiczeń.

Konstrukcja: mieszana. Część przednią kadłuba tworzyła kratownica metalowa oprofilowana listwami i pokryta płótnem, część tylna o konstrukcji półskorupowej. Skrzydła całkowicie drewniane. Dwusilnikowy,  górnopłat. wolnonośny. Samolot zabierał 8 pasażerów i 2 osoby załogi. Podwozie trójpodporowe stałe. Napęd stanowiły dwa  8-cylindrowe silniki rzędowe Argus As 10C o mocy 177 kW (240 KM) każdy.

Dane techniczne:

Rozpiętość

17,7 m

Długość

12,9 m

Wysokość

4 m

Powierzchnia nośna

40 m2

Masa własna

2215 kg

Masa całkowita

3240 kg

Prędkość maksymalna

260 km/h

Pułap

8000 m

Zasięg

420 km

 

 

Źródło: www.samoloty.pl

 

Kesz: Szukaj na azymucie 164 w odległości 21 metrów. Nic nie trzeba grzebać, ani niszczyć roślinek.

W logbooku znajdują się kordy skrzynki [PS] Leśny bonus.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Kesz widzi
Wpisy do logu: znaleziona 43x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy