Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
[PS] LWD MIŚ - OP9EJ1
Owner: R-Sol
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > śląskie
Cache type: Other type
Size: Regular
Status: Ready for Search
Date hidden: 03-08-2021
Date created: 03-08-2021
Date published: 28-08-2021
Last modification: 29-10-2021
43x Found
0x Not found
0 notes
watchers 1 watchers
61 visitors
31 x rated
Rated as: Excellent
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

LWD "Miś" - w 1947r. pod kierunkiem inż. Tadeusza Sołtyka opracowano w łódzkich Lotniczych Warsztatach Doświadczalnych projekt wstępny samolotu pasażerskiego LWD "Miś". Rozpoczętą w 1948r. budowę prototypu ukończono pod koniec 1949r., a 24.11.1949r. samolot oblatano na lotnisku Lublinek. Ze względu na złą stateczność w locie dokonano wielu poprawek w konstrukcji samolotu, które trwały aż do października 1950r. Mimo likwidacji wytwórni w 1950r. prac nad "Misiem" nie przerwano. Samolot miał spełniać głównie funkcję transportową, a także służyć do szkolenia skoczków spadochronowych, wysadzania desantu żołnierzy na ziemię z ciężkim uzbrojeniem oraz do przewożenia rannych z pola walki. Na wypadek wybuchu wojny nuklearnej przewidywano również zastosowanie samolotu do lotów bezzałogowych nad terenami o dużej aktywności promieniowania.

W 1951r. prototyp przeszedł próby w Głównym Instytucie Lotnictwa, a następnie w Pułku Specjalnym. Wykazały one, że "Miś" jest samolotem bardzo łatwym w pilotażu, jego główną wadą były jednak niewystarczające osiągi wynikające ze zbyt małej mocy zastosowanych silników. Wobec tego z rozpoczęcia produkcji seryjnej zrezygnowano. Prototyp przekazano ponownie do Głównego Instytutu Lotnictwa.

W sierpniu 1952r. podczas prób homologacyjnych w prototypie doszło do poważnego uszkodzenia podwozia. Ze względu na brak zainteresowania remontem samolotu został on przekazany wojsku, które ustawiło go jako cel na poligonie lotniczej. Tam został on najprawdopodobniej zniszczony podczas ćwiczeń.

Konstrukcja: mieszana. Część przednią kadłuba tworzyła kratownica metalowa oprofilowana listwami i pokryta płótnem, część tylna o konstrukcji półskorupowej. Skrzydła całkowicie drewniane. Dwusilnikowy,  górnopłat. wolnonośny. Samolot zabierał 8 pasażerów i 2 osoby załogi. Podwozie trójpodporowe stałe. Napęd stanowiły dwa  8-cylindrowe silniki rzędowe Argus As 10C o mocy 177 kW (240 KM) każdy.

Dane techniczne:

Rozpiętość

17,7 m

Długość

12,9 m

Wysokość

4 m

Powierzchnia nośna

40 m2

Masa własna

2215 kg

Masa całkowita

3240 kg

Prędkość maksymalna

260 km/h

Pułap

8000 m

Zasięg

420 km

 

 

Źródło: www.samoloty.pl

 

Kesz: Szukaj na azymucie 164 w odległości 21 metrów. Nic nie trzeba grzebać, ani niszczyć roślinek.

W logbooku znajdują się kordy skrzynki [PS] Leśny bonus.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Kesz widzi
Log entries: Found 43x Not found 0x Note 0x All entries