Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
[PS] Menager PZL I23 - OP9EAZ
Eigenaar: Holka
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > śląskie
Cache soort: Multi Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 18-07-2021
Gemaakt op: 18-07-2021
Gepubliceerd op: 28-08-2021
Laatste verandering: 28-08-2021
42x Gevonden
1x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
61 x Bekeken
32 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
13 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: ajka, bamba, CarCam, Chrząszcze2, descarado&kolorteczy, hobbbysta, Inikara, kafii, kross, palinq, Remol19, Tisia, Tris
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  Nature 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Menager miał być lekkim dwumiejscowym kompozytowym średniopłatem ze stałym podwoziem, dla indywidualnych użytkowników, szkół lotniczych i aeroklubów.
Koncepcję samolotu opracował w 1991 r. dr inż. Alfred Baron. W latach 1991-1994 koncepcja przeszła wiele przeobrażeń dochodząc do stanu 4- miejscowego dolnopłata z chowanym podwoziem.
Powstały dwa prototypy samolotu I-23, jeden do przeprowadzenia prób statycznych, drugi do badań w locie. Budowę prototypu zakończono w maju 1997 r., a próby naziemne w lutym 1999 r. Prototyp samolotu (SP-PIL) został oblatany 18.05.1999 r. Był to oblot oficjalny, nieoficjalny oblot odbył się 10.02.1999 r. Został przebadany, a następnie skierowany do Ośrodka Kształcenia Lotniczego przy Politechnice Rzeszowskiej, gdzie uzyskał wysoką ocenę i służył do 2013 r. do szkolenia pilotów wydziału lotniczego. Samolot spełniał wymagania amerykańskich (FAR-23 amd 42) przepisów budowy samolotów i 3.10.2001 r. otrzymał certyfikat Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC), a od 15.11.2006 r. posiadał certyfikat wydany przez European Aviation Safety Agency (EASA). Po otrzymaniu certyfikatu dopuszczającego samolot do użytkowania, zmieniona została jego rejestracja na SP-GIL.
W wersji podstawowej jest przezna­czony do wykonywania lotów dyspozycyjnych w zwykłych i trudnych warunkach atmosfe­rycznych, jak również do szkolenia i treningu pilotów m.in. w lotach wg przyrządów IFR i startach oraz lądowaniach wg procedur ILS. 
W 2010 r. w ramach europejskiego programu badawczego ESPOSA (Efficient Systems and Propulsion for Small Aircraft) wybrano samolot PZL I-23 ”Manager” jako demonstrator samolotu osobowego z napędem turbośmigłowym. Po przebudowie samolot otrzymał nazwę I-31T.

 

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien