Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
[PS] Menager PZL I23 - OP9EAZ
Owner: Holka
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > śląskie
Cache type: Multicache
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 18-07-2021
Date created: 18-07-2021
Date published: 28-08-2021
Last modification: 28-08-2021
42x Found
1x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
61 visitors
32 x rated
Rated as: Excellent
13 x recommended
This cache is recommended by: ajka, bamba, CarCam, Chrząszcze2, descarado&kolorteczy, hobbbysta, Inikara, kafii, kross, palinq, Remol19, Tisia, Tris
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Menager miał być lekkim dwumiejscowym kompozytowym średniopłatem ze stałym podwoziem, dla indywidualnych użytkowników, szkół lotniczych i aeroklubów.
Koncepcję samolotu opracował w 1991 r. dr inż. Alfred Baron. W latach 1991-1994 koncepcja przeszła wiele przeobrażeń dochodząc do stanu 4- miejscowego dolnopłata z chowanym podwoziem.
Powstały dwa prototypy samolotu I-23, jeden do przeprowadzenia prób statycznych, drugi do badań w locie. Budowę prototypu zakończono w maju 1997 r., a próby naziemne w lutym 1999 r. Prototyp samolotu (SP-PIL) został oblatany 18.05.1999 r. Był to oblot oficjalny, nieoficjalny oblot odbył się 10.02.1999 r. Został przebadany, a następnie skierowany do Ośrodka Kształcenia Lotniczego przy Politechnice Rzeszowskiej, gdzie uzyskał wysoką ocenę i służył do 2013 r. do szkolenia pilotów wydziału lotniczego. Samolot spełniał wymagania amerykańskich (FAR-23 amd 42) przepisów budowy samolotów i 3.10.2001 r. otrzymał certyfikat Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC), a od 15.11.2006 r. posiadał certyfikat wydany przez European Aviation Safety Agency (EASA). Po otrzymaniu certyfikatu dopuszczającego samolot do użytkowania, zmieniona została jego rejestracja na SP-GIL.
W wersji podstawowej jest przezna­czony do wykonywania lotów dyspozycyjnych w zwykłych i trudnych warunkach atmosfe­rycznych, jak również do szkolenia i treningu pilotów m.in. w lotach wg przyrządów IFR i startach oraz lądowaniach wg procedur ILS. 
W 2010 r. w ramach europejskiego programu badawczego ESPOSA (Efficient Systems and Propulsion for Small Aircraft) wybrano samolot PZL I-23 ”Manager” jako demonstrator samolotu osobowego z napędem turbośmigłowym. Po przebudowie samolot otrzymał nazwę I-31T.

 

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints