Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
[GOL] - Pod napięciem - OP8M1W
Owner: GOL_TEAM
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 136 m. ASL.
 Region: Poland > dolnośląskie
Cache type: Puzzle
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 08-05-2017
Date created: 08-05-2017
Date published: 08-05-2017
Last modification: 08-05-2017
34x Found
1x Not found
1 notes
watchers 1 watchers
69 visitors
26 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Kesz to typowy mikro PET

Cache is a typical micro PET

 

Skrytka jest elementem [GOL] - Geocachingowej Obwodnicy Lubina stanowiącej 26-cio kilometrową trasę wokół górniczego miasta.

[GOL] - POD NAPIĘCIEM

 

Dobry wieczór, tu Marcin Wr.. wróć. Nie to "Pod Napięciem". Przepraszam, pomyłka. No dobrze, ale skoro jesteśmy już przy elektryzujących keszach, to może słów nieco o prądzie elektrycznym.  Bardzo przydatny wynalazek, dla niektórych osób abstrakcyjny (no bo jak to prąd może być zmienny, przemienny, stały i tętniący?, no jak w ogóle prąd może istnieć skoro go nie widać???), ale dziś bez niego nie wyobrażamy sobie życia. W szczególności my, keszerzy, nasze odbiorniki GPS muszą być zasilane prądem. Najczęściej ów odbiorniki są zasilane z baterii (zapewne Litowo-Jonowych lub Litowo-Polimerowych, rzadziej Niklowo-Wodorkowych lub Niklowo-Kadmowych), które są ładowane z ładowarek sieciowych lub samochodowych. Skupmy się na sieci elektrycznej. W Europie napięcie znamionowe prądu wynosi 230V (w odróżnieniu do Ameryki, gdzie mieszkańcy mają prąd o napięciu jedynie 110V). Z reguły prąd do gniazdka "idzie" z elektrowni naziemnymi liniami najwyższego napięcia (większe lub równe 200kV), przechodzącymi przez stacje transformatorowe do linii wysokiego napięcia (w Polsce 110kV), które dalej transformowane są do sieci średniego napięcia (od 1kV do 60kV naziemnych lub podziemnych) po ostatecznej transformacji trafiają do naszych gniazdek przez linie niskiego napięcia (230V o częstotliwości 50Hz - prąd jednofazowy lub dla odbiorców wymagających większego prądu - trójfazowy 400V między fazami, na tym odcinku przesył odbywa się zarówno sieciami naziemnymi jak i podziemnymi). W naszych autach za to płynie prąd stały o napięciu znamionowym (zazwyczaj) 12V, choć to tylko teoria, w praktyce napięcie ~12V występuje jako napięcie spoczynkowe,a podczas ładowania (pracy silnika) napięcie w sprawnej instalacji wynosi od 13.7V do nawet 14.5V.

Dlaczego prąd jest nam tak potrzebny? Spróbujcie przez jeden dzień żyć absolutnie bez niego.

 

Tyle suchej teorii, ale my nie jesteśmy elektrykami, tylko keszerami, więc pora na elektryzującego kesza. Koordy nie przedstawiają miejsca ukrycia kesza. Aby poznać miejsce jego ukrycia musisz rozwiązać poniższe zadania:

 

N 51° 25.AAA E 016° 13.BCD

AAA - Suma napięcia sieci w Polsce i U.S.A. powiększona o 13V

B - Ilość faz prądu o napieciu znamionowym 230V w sieci, pomniejszona o jedną fazę.

C - Ilość liter w nazwisku włoskiego fizyka, od którego to nazwiska pochodzi nazwa jednostki Wolt powiększona o 2.

D - Wartość typowego napięcia instalacji elektrycznej samochodów osobowych podzielona przez trzy.

 

Kesz na kordach. Nie ma niebezpieczeństwa porażenia prądem.

 

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints