Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Most po wąskotorówce - OP8LW4
Eigenaar: Psikiszek
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 136 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 03-05-2017
Gemaakt op: 03-05-2017
Gepubliceerd op: 03-05-2017
Laatste verandering: 03-05-2017
13x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
82 x Bekeken
8 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: tomaszg
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Fixed by magnet  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

    Historia wąskotorówki w Puszczy Knyszyńskiej sięga 1916r. kiedy Niemcy celem ułatwienia wywozu drewna z lasu stworzyli sieć torów. Centralnym punktem była Czarna Białostocka, a najdłuższy odcinek biegł w stronę Stacji Waliły. Kolejkę leśną z powodzeniem wykorzystywano w czasie II RP, jak i w latach PRL. Początki jej schyłku to lata 70 XXw. kiedy rozwój motoryzacji sprawił, że taniej było wywozić ciężarówkami i poszczególne odcinki torów zaczęto zamykać. Mimo to lokomotywy ciągnęły składy z drewnem w niektórych miejscach aż do przełomu lat 80/90 XXw. Pierwsza połowa lat 90-tych okazała się śmiertelnym ciosem. Dużą część nawet głównych torowisk po prostu rozebrano. Stało się tak z odcinkiem ze Stacji Walił do Kopnej Góry. Reliktami są polany po stacjach załadunkowych, nasypy, przekopy i czasami przepust lub most. Część z Kopnej Góry do Czarnej Białostockiej też jest w nie najlepszym stanie i bez poważnych remontów nikt tam nawet drezyną nie przejedzie. Szkoda że przez krótkowzroczność (sprzedanie szyn na złom) i brak inwestycji w kolejnych latach zmarnowano szansę na wspaniały produkt turystyczny, bo kolejka szła przez naprawdę piękne i nieraz dzikie rejony.

    Pojemnik schowałem na jednym z ostatnich śladów kolejki w tym rejonie, czyli na moście na Supraśli. Niestety zostały z niego tylko metalowe belki. Świetnie widać też nasyp po którym przez podmokłą łąkę biegły tory. Skrzynka nieprzesadnie trudna, ale z paru metrów można spaść. Zimą przy oblodzeniu zrobi się ekstremalnie. Kesz to niestety tylko mikrus. Kordy wyznaczyłem za pomocą mapy google, ale podpowiedź nie pozostawi wątpliwości.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Logs: Gevonden 13x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs