Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[SIO] Pociąg do kesza - OP888M
Wsiądź do pociągu na stację kesz! :)
Właściciel: Aynsley
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 277 m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Multicache
Wielkość: Normalna
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 11-04-2015
Data utworzenia: 11-04-2015
Data opublikowania: 11-04-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 07-09-2015
20x znaleziona
0x nieznaleziona
4 komentarze
watchers 3 obserwatorów
24 odwiedzających
16 x oceniona
Oceniona jako: dobra
4 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Celeste, karwdo, Martuś*, najmrek
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Potrzebna latarka  Przyczepiona magnesem  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Skrzynka zakładana w ramach projektu Biksowy Miszung.

 

Miejsce            Rozmiar                Typ                 Sposób ukrycia

 

 Urbex                Joker              Multicache             Magnetyk

 

 

Na temat dworca gołonoskiego informacji jak na lekarstwo. Poniżej to co udało się wycisnąć z Wujka Google:

Przez Gołonóg przechodziły dwie linie kolejowe. Jedna z Dąbrowy do Ząbkowic (zwana dawniej warszawsko-wiedeńską), wybudowana w 1857 r., druga z Ząbkowic do Strzemieszyc Południowych oraz kolej okrężna Dąbrowa Górnicza - Gołonóg - Strzemieszyce Północne (nazywana także wcześniej Iwangrodzką od rosyjskiej nazwy Dęblina).
Przed pierwszą wojną światową Gołonóg był wielką stacją przeładunkową. Tutaj kończyły bieg pociągi szerokotorowej kolei Iwangrodzkiej i następował przeładunek towarów na normalnotorową kolej Warszawsko-Wiedeńską i odwrotnie. Na stacji było 16 torów i wiele ramp z magazynami. Duży budynek stacyjny, który dotrwał do naszych czasów, posiadał restauracje I-szej i II-jej klasy, w których bogatsi pasażerowie spędzali czas w oczekiwaniu na połączenia kolejowe. Perony po obu stronach dworca były zadaszone. Stacja i pobliskie domy kolejowe zaopatrywane były w wodę z wieży ciśnień przy ul. Łącznej i znajdującej się tam głębokiej studni. Rezerwę wody stanowił staw zwany dyrekcyjnym, położony w okolicy dzisiejszej ul. Sadowej. Obiekty te uległy zniszczeniu w końcu lat 30-tych XX w.. Oświetlenie zewnętrzne stacji stanowiły dwie ogromne lampy naftowo-gazowe, rozpalane co wieczór.
Przed samym wybuchem II wojny światowej, uruchomiono dwa pociągi expresowe, motorowe tzw. luxtorpedy. Kursowały na trasach Warszawa - Katowice i Radom - Dąbrowa.

Żądnych większej ilości wiedzy zapraszam tutaj: http://dabrowa_gornicza.fotopolska.eu/slaskie/b921,Stacja_kolejowa_Dabrowa_Gornicza_Golonog.html

 

Obecnie dworzec w opłakanym stanie,  nieczynny, wszystko zamurowane (czy raczej prawie wszystko ;)).

 

Co do skrzynki:

Kordy wskazują na jedyne obecne wejście. (Na tą chwilę pojawiło się już kolejne, ale widoczne z peronu.) Pierwszy etap (micro) znajduje się przy dawnym wejściu głównym (na zewnątrz). Po znalezieniu pierwszego będzie jasne co później. Zalecam daleko idącą ostrożność! W pierwszym pomieszczeniu zapada się podłoga, dalej sypie się sufit. Zakładając odnieśliśmy wrażenie (choć nikogo nie spotkaliśmy), że dworzec ma lokatorów (w tym piękne zimujące motyle, których było pełno!) dlatego dla bezpieczeństwa proszę podejmować przynajmniej parami. Latarka nie jest konieczna, ale będzie pomocna :)

 

W tym miejscu specjalne podziękowania dla najmrka za nieocenioną pomoc logistyczno-techniczną ;)

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Dworzec od tyłu w momencie zakładania kesza...