Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
[SIO] Pociąg do kesza - OP888M
Wsiądź do pociągu na stację kesz! :)
Eigenaar: Aynsley
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 277 meter NAP
 Provincie: Polen > śląskie
Cache soort: Multi Cache
Grootte: Normaal
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 11-04-2015
Gemaakt op: 11-04-2015
Gepubliceerd op: 11-04-2015
Laatste verandering: 07-09-2015
20x Gevonden
0x Niet gevonden
4 Opmerkingen
watchers 3 Volgers
24 x Bekeken
16 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
4 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Celeste, karwdo, Martuś*, najmrek
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Torch needed  Fixed by magnet  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Skrzynka zakładana w ramach projektu Biksowy Miszung.

 

Miejsce            Rozmiar                Typ                 Sposób ukrycia

 

 Urbex                Joker              Multicache             Magnetyk

 

 

Na temat dworca gołonoskiego informacji jak na lekarstwo. Poniżej to co udało się wycisnąć z Wujka Google:

Przez Gołonóg przechodziły dwie linie kolejowe. Jedna z Dąbrowy do Ząbkowic (zwana dawniej warszawsko-wiedeńską), wybudowana w 1857 r., druga z Ząbkowic do Strzemieszyc Południowych oraz kolej okrężna Dąbrowa Górnicza - Gołonóg - Strzemieszyce Północne (nazywana także wcześniej Iwangrodzką od rosyjskiej nazwy Dęblina).
Przed pierwszą wojną światową Gołonóg był wielką stacją przeładunkową. Tutaj kończyły bieg pociągi szerokotorowej kolei Iwangrodzkiej i następował przeładunek towarów na normalnotorową kolej Warszawsko-Wiedeńską i odwrotnie. Na stacji było 16 torów i wiele ramp z magazynami. Duży budynek stacyjny, który dotrwał do naszych czasów, posiadał restauracje I-szej i II-jej klasy, w których bogatsi pasażerowie spędzali czas w oczekiwaniu na połączenia kolejowe. Perony po obu stronach dworca były zadaszone. Stacja i pobliskie domy kolejowe zaopatrywane były w wodę z wieży ciśnień przy ul. Łącznej i znajdującej się tam głębokiej studni. Rezerwę wody stanowił staw zwany dyrekcyjnym, położony w okolicy dzisiejszej ul. Sadowej. Obiekty te uległy zniszczeniu w końcu lat 30-tych XX w.. Oświetlenie zewnętrzne stacji stanowiły dwie ogromne lampy naftowo-gazowe, rozpalane co wieczór.
Przed samym wybuchem II wojny światowej, uruchomiono dwa pociągi expresowe, motorowe tzw. luxtorpedy. Kursowały na trasach Warszawa - Katowice i Radom - Dąbrowa.

Żądnych większej ilości wiedzy zapraszam tutaj: http://dabrowa_gornicza.fotopolska.eu/slaskie/b921,Stacja_kolejowa_Dabrowa_Gornicza_Golonog.html

 

Obecnie dworzec w opłakanym stanie,  nieczynny, wszystko zamurowane (czy raczej prawie wszystko ;)).

 

Co do skrzynki:

Kordy wskazują na jedyne obecne wejście. (Na tą chwilę pojawiło się już kolejne, ale widoczne z peronu.) Pierwszy etap (micro) znajduje się przy dawnym wejściu głównym (na zewnątrz). Po znalezieniu pierwszego będzie jasne co później. Zalecam daleko idącą ostrożność! W pierwszym pomieszczeniu zapada się podłoga, dalej sypie się sufit. Zakładając odnieśliśmy wrażenie (choć nikogo nie spotkaliśmy), że dworzec ma lokatorów (w tym piękne zimujące motyle, których było pełno!) dlatego dla bezpieczeństwa proszę podejmować przynajmniej parami. Latarka nie jest konieczna, ale będzie pomocna :)

 

W tym miejscu specjalne podziękowania dla najmrka za nieocenioną pomoc logistyczno-techniczną ;)

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Dworzec od tyłu w momencie zakładania kesza...