Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
A18/E36 Rościce/Bogumiłów - OP7A88
Właściciel: kris-mtb
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 155 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 16-01-2014
Data utworzenia: 16-01-2014
Data opublikowania: 16-01-2014
Ostatnio zmodyfikowano: 14-07-2023
9x znaleziona
4x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
44 odwiedzających
9 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
6 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: aniolekdiabelka, huba76, k.mil, kica1970, maniekimagda, Tadeo950124
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Autostrada A18 - polska autostrada, w południowo-zachodniej części kraju, w województwach lubuskim i dolnośląskim. Biegnie III transeuropejskim drogowym korytarzem transportowym, w ciągu drogi międzynarodowej E36, od granicy z Niemcami Olszyna-Forst (łączy się tutaj z niemiecką A15 w kierunku Berlina) przez obszar Borów Dolnośląskich do węzła Krzyżowa k. Bolesławca - gdzie łączy się z autostradą A4. Odcinek Olszyna - Krzyżowa ma długość ok. 78 km. Zaplanowana została jako droga o przekroju dwujezdniowym, czteropasowym. Parametry autostrady (m.in. dwie dwupasowe jezdnie) na całej długości miałaby uzyskać dopiero po zakończeniu przebudowy, po roku 2013. Do tego czasu ma pozostać oznakowana jako droga krajowa nr 18.

Zbudowana została przez Niemców jako fragment autostrady (niem.) Reichsautobahn (RAB) 9 Berlin - Wrocław (tymczasowo jednojezdniowa - nitka południowa); zbudowano wszystkie bezkolizyjne węzły, mosty, wiadukty, kładki i przepusty pozostawiając jedynie miejsce na dobudowanie drugiej, północnej jezdni). Otwarto ją dla ruchu w latach 1936-1938.

 W 1993 dobudowano drugą jezdnię na odcinku od przejścia granicznego w Olszynie do węzła Królów (9,5 km). W 1995 zmodernizowano 7-kilometrowy odcinek Golnice - Krzyżowa, gdzie została wybudowana dwujezdniowa autostrada z betonową nawierzchnią (dawna A12 o długości 18 km). Odcinek ten nie spełnia jednak wszystkich norm autostradowych, m.in. węzły nie zostały przebudowane zgodnie ze współczesnymi standardami.

Oddział GDDKiA w Zielonej Górze, któremu podlega całość inwestycji, rozpoczął przygotowania projektu dobudowy jezdni północnej w 2001. W czerwcu 2003 oszacowano koszt modernizacji drogi krajowej nr 18 do klasy autostrady na ok. 550 mln złotych. Projekt wraz z pozwoleniem na budowę gotowy był w I kwartale 2004. Budowa północnej jezdni odcinka Olszyna - Golnice została podzielona na cztery kontrakty:

    • Olszyna - Królów (8,92 km),
    • Królów - Żary (15,38 km),
    • Żary - Iłowa (12,57 km),
    • Iłowa - Golnice (34,03 km).

17 marca tego samego roku został ogłoszony międzynarodowy przetarg, a otwarcie ofert nastąpiło 29 czerwca. Na przełomie września i października 2004 podpisano umowy z wykonawcami (łączna wartość 65,278 mln €) i 25 listopada 2004 rozpoczęto budowę jednocześnie na wszystkich czterech ww. etapach.

 23 września 2004 Dariusz Skowroński, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Generalny Dyrektor GDDKiA zadeklarował realizację budowy północnej jezdni odcinka Olszyna - Golnice w 2006 roku (etap Olszyna - Królów do października 2005 i Królów - Golnice do sierpnia 2006). Prace ukończono w połowie roku 2006.

 Po oddaniu do ruchu jezdni północnej, przebudowę (polegającą na rozbiórce i ponownym wykonaniu) 70-letniej jezdni południowej na odcinku Olszyna - Golnice zaplanowano na lata 2007-2009. 18 maja 2006 zielonogórski oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie projektu przebudowy jezdni południowej przyszłej A18. Oferty otwarto 10 lipca tego samego roku, a 2 października 2006 podpisano umowę z Biurem Projektowo–Badawczym Dróg i Mostów Transprojekt–Warszawa Sp. z o.o. na przygotowanie dokumentacji w ciągu 13 miesięcy. 29 czerwca 2009 ogłoszono przetarg na przebudowę południowej jezdni. Zadanie zostało podzielone na 3 pododcinki:

    • w. Olszyna – w. Żary (23,3 km)
    • w. Żary – granica województw lubuskiego i dolnośląskiego (26,1 km)
    • granica województw lubuskiego i dolnośląskiego – w. Golnice (21,5 km)

Wykonanie projektu budowlanego zaplanowano do października 2009 a rozpoczęcie robót na wiosnę roku następnego.

 23 lutego 2011 unieważniono przetarg na przebudowę jezdni południowej A18. Decyzja podyktowana była brakiem środków na zrealizowanie inwestycji. W 2011 roku Oddział GDDKiA w Zielonej Górze informował, że przebudowa jezdni południowej znalazła się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Żródło: wikipedia.org

Z doniesień prasowych wynika, że dokończenie odcinka południowego może nawet potrwać do 2024 roku!

O KESZU:

Mikrus skrył się pod wiaduktem Rościce-Bogumiłów. Dostępna dla podróżujących z kierunku Wrocławia na Berlin (wystarczy się zatrzymać pod wiaduktem), jak również dla poruszających się droga między Rościcami a  Bogumiłowem. Kesz z racji umiejscowienia niebezpieczny, proszę o jego odkładanie w ten sam sposób.

Skrzynka założona z sentymentu do trasy na Rościce- Bogumiłów, którą przemierzam na treningach szosowych. W pobliskim Bogumiłowie ciekawe miejsce- stadnina koni, polecam.

WEŹCIE COŚ DO PISANIA!

DLA PIERWSZYCH TRZECH ZNALAZCÓW CERTYFIKATY NA E-MAIL!

 

 

Skrzyneczka założona wspólnie z SQ3LLI.

 

 

http://mojekeszowanie.blogspot.com/

 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
dawna Reichsautobahn RAB 9 (oryginalna nitka południowa z lat 1936-1938) fot.Marcin Szala
A18/E36- Ten wiadukt