Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
A18/E36 Rościce/Bogumiłów - OP7A88
Owner: kris-mtb
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 155 m. ASL.
 Region: Poland > lubuskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Archived
Date hidden: 16-01-2014
Date created: 16-01-2014
Date published: 16-01-2014
Last modification: 14-07-2023
9x Found
4x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
44 visitors
9 x rated
Rated as: Excellent
6 x recommended
This cache is recommended by: aniolekdiabelka, huba76, k.mil, kica1970, maniekimagda, Tadeo950124
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Dangerous Cache  Bike  One-minute cache  Take something to write 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Autostrada A18 - polska autostrada, w południowo-zachodniej części kraju, w województwach lubuskim i dolnośląskim. Biegnie III transeuropejskim drogowym korytarzem transportowym, w ciągu drogi międzynarodowej E36, od granicy z Niemcami Olszyna-Forst (łączy się tutaj z niemiecką A15 w kierunku Berlina) przez obszar Borów Dolnośląskich do węzła Krzyżowa k. Bolesławca - gdzie łączy się z autostradą A4. Odcinek Olszyna - Krzyżowa ma długość ok. 78 km. Zaplanowana została jako droga o przekroju dwujezdniowym, czteropasowym. Parametry autostrady (m.in. dwie dwupasowe jezdnie) na całej długości miałaby uzyskać dopiero po zakończeniu przebudowy, po roku 2013. Do tego czasu ma pozostać oznakowana jako droga krajowa nr 18.

Zbudowana została przez Niemców jako fragment autostrady (niem.) Reichsautobahn (RAB) 9 Berlin - Wrocław (tymczasowo jednojezdniowa - nitka południowa); zbudowano wszystkie bezkolizyjne węzły, mosty, wiadukty, kładki i przepusty pozostawiając jedynie miejsce na dobudowanie drugiej, północnej jezdni). Otwarto ją dla ruchu w latach 1936-1938.

 W 1993 dobudowano drugą jezdnię na odcinku od przejścia granicznego w Olszynie do węzła Królów (9,5 km). W 1995 zmodernizowano 7-kilometrowy odcinek Golnice - Krzyżowa, gdzie została wybudowana dwujezdniowa autostrada z betonową nawierzchnią (dawna A12 o długości 18 km). Odcinek ten nie spełnia jednak wszystkich norm autostradowych, m.in. węzły nie zostały przebudowane zgodnie ze współczesnymi standardami.

Oddział GDDKiA w Zielonej Górze, któremu podlega całość inwestycji, rozpoczął przygotowania projektu dobudowy jezdni północnej w 2001. W czerwcu 2003 oszacowano koszt modernizacji drogi krajowej nr 18 do klasy autostrady na ok. 550 mln złotych. Projekt wraz z pozwoleniem na budowę gotowy był w I kwartale 2004. Budowa północnej jezdni odcinka Olszyna - Golnice została podzielona na cztery kontrakty:

    • Olszyna - Królów (8,92 km),
    • Królów - Żary (15,38 km),
    • Żary - Iłowa (12,57 km),
    • Iłowa - Golnice (34,03 km).

17 marca tego samego roku został ogłoszony międzynarodowy przetarg, a otwarcie ofert nastąpiło 29 czerwca. Na przełomie września i października 2004 podpisano umowy z wykonawcami (łączna wartość 65,278 mln €) i 25 listopada 2004 rozpoczęto budowę jednocześnie na wszystkich czterech ww. etapach.

 23 września 2004 Dariusz Skowroński, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Generalny Dyrektor GDDKiA zadeklarował realizację budowy północnej jezdni odcinka Olszyna - Golnice w 2006 roku (etap Olszyna - Królów do października 2005 i Królów - Golnice do sierpnia 2006). Prace ukończono w połowie roku 2006.

 Po oddaniu do ruchu jezdni północnej, przebudowę (polegającą na rozbiórce i ponownym wykonaniu) 70-letniej jezdni południowej na odcinku Olszyna - Golnice zaplanowano na lata 2007-2009. 18 maja 2006 zielonogórski oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie projektu przebudowy jezdni południowej przyszłej A18. Oferty otwarto 10 lipca tego samego roku, a 2 października 2006 podpisano umowę z Biurem Projektowo–Badawczym Dróg i Mostów Transprojekt–Warszawa Sp. z o.o. na przygotowanie dokumentacji w ciągu 13 miesięcy. 29 czerwca 2009 ogłoszono przetarg na przebudowę południowej jezdni. Zadanie zostało podzielone na 3 pododcinki:

    • w. Olszyna – w. Żary (23,3 km)
    • w. Żary – granica województw lubuskiego i dolnośląskiego (26,1 km)
    • granica województw lubuskiego i dolnośląskiego – w. Golnice (21,5 km)

Wykonanie projektu budowlanego zaplanowano do października 2009 a rozpoczęcie robót na wiosnę roku następnego.

 23 lutego 2011 unieważniono przetarg na przebudowę jezdni południowej A18. Decyzja podyktowana była brakiem środków na zrealizowanie inwestycji. W 2011 roku Oddział GDDKiA w Zielonej Górze informował, że przebudowa jezdni południowej znalazła się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Żródło: wikipedia.org

Z doniesień prasowych wynika, że dokończenie odcinka południowego może nawet potrwać do 2024 roku!

O KESZU:

Mikrus skrył się pod wiaduktem Rościce-Bogumiłów. Dostępna dla podróżujących z kierunku Wrocławia na Berlin (wystarczy się zatrzymać pod wiaduktem), jak również dla poruszających się droga między Rościcami a  Bogumiłowem. Kesz z racji umiejscowienia niebezpieczny, proszę o jego odkładanie w ten sam sposób.

Skrzynka założona z sentymentu do trasy na Rościce- Bogumiłów, którą przemierzam na treningach szosowych. W pobliskim Bogumiłowie ciekawe miejsce- stadnina koni, polecam.

WEŹCIE COŚ DO PISANIA!

DLA PIERWSZYCH TRZECH ZNALAZCÓW CERTYFIKATY NA E-MAIL!

 

 

Skrzyneczka założona wspólnie z SQ3LLI.

 

 

http://mojekeszowanie.blogspot.com/

 

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
dawna Reichsautobahn RAB 9 (oryginalna nitka południowa z lat 1936-1938) fot.Marcin Szala
A18/E36- Ten wiadukt
Log entries: Found 9x Not found 4x Note 0x All entries Show deletions