Sukkot jest jednym ze świąt żydowskich, obchodzonym od czasów starożytnych. Było one wtedy ściśle związane ze żniwami. Święto należy do świąt radosnych i upamiętnia mieszkanie w szałasach i namiotach (sukka, szałas, kuczka) podczas wyjścia z Egiptu i wędrówki do Kanaanu. W starożytności szałasy były budowane ze słomy lub z gałęzi oliwnych bądź palmowych. Zdobiono je wewnątrz owocami, oliwkami, orzechami czy nawet tkaninami, co miało stanowić symbol boskiego przybytku. Ustawiano je na płaskich dachach domostw, podwórzach, publicznych placach oraz przedsionkach Świątyni. Talmud mówi też o tym, że szałas powinien być zbudowany tak, aby „nocą można było widzieć (z jego wnętrza) gwiazdy na niebie”. Rozpoczyna się pięć dni po święcie Jom Kippur, a dwa tygodnie po rozpoczęciu roku. Przez siedem dni święta ortodoksyjni żydzi mieszkają poza domem w budach pod gołym niebem - w Izraelu często budowanych na balkonach. Podczas święta recytuje się psalmy i wykonuje się obrzęd kołysania bukietami splecionymi z gałązek palmy (lulaw), trzech gałązek mirtu (hadasa), dwóch gałązek wierzbylewej. Kołysanie wykonuje się na cztery strony świata oraz w górę i w dół na znak czci dla Stwórcy tych darów. Następnie ludzie udają się na codzienną procesję, którym towarzyszą modły o dobre plony. Inną ceremonią jest obrzęd czerpania wody w dzień Szmini Aceret, będący kulminacją święta. (arawa) trzymanymi w prawej ręce i owocami etrogu w
Święto zamyka dzień ósmy tzw. Simchat Tora ("Radość Tory"), w którym obnoszone są w radosnej
procesji zwoje Tory siedmiokrotnie wokół świątyni. Ten dzień jest tak radosnym dniem, że jako jedyny czas w roku nawet dzieci otrzymują możliwość dotknięcia świętych zwojów pisanych świętymi literami (które dozwolone są jedynie kapłanom).
W święto Szałasów rozpoczyna się druga sesja Knesetu.
Ale Kuczki nie znajdują się jedynie w Izraelu...
Łódź jako stolica czterech kultur, też je posiadała i parę z nich posiada do dziś. Łódzkie kuczki to nieliczne pozostałości po bogatej kulturze żydowskiej w Łodzi. W polskim klimacie często przeradzały się one w altany i ganki. Oprócz jednej gdzie znajduje się skrzynka inne zachowały się np. przy 6 sierpnia 5, Ciechocińskiej 23, Starorudzkiej 10/12, Piotrkowskiej 28, Targowej 10, Więckowskiego 8, Wigury 18, Piotrkowskiej 65 i Więckowskiego 6. A zachowały się prawdopodobnie dlatego, że unikano ozdabiania ich symbolami kulturowymi i religijnymi na zewnątrz. Najczęściej budowano je od strony podwórza, aby zachować intymność i spokój podczas modlitwy.
opis na podstawie wikipedii (http://pl.wikipedia.org/wiki/Sukkot) i artykułuInstytutu Antropologii i Etnologii UAM (http://etnologia.amu.edu.pl/go.live.php/PL-H943/sukkot.html)