Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Borowice.pl 01 Kamienie z latami budowy dróg - OP5ED4
Drogi i ścieżki turystyczne
Owner: Plomba
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 655 m. ASL.
 Region: Poland > dolnośląskie
Cache type: Traditional
Size: Regular
Status: Ready for Search
Date hidden: 24-12-2012
Date created: 24-12-2012
Date published: 24-12-2012
Last modification: 18-01-2013
52x Found
0x Not found
0 notes
watchers 2 watchers
18 visitors
32 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Bike  Nature  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description EN PL
Turystyka I poł. XIX w. zadowalała się na ogół bardzo prymitywnymi drogami. Poza kilkoma jako tako jezdnymi drogami, wyprowadzającymi do niektórych schronisk, przeważały ledwie przedeptane ścieżki, zamieniające się, zwłaszcza w partiach głównego grzbietu, przy byle niepogodzie w bajora i bagna. Podróżnicy I poł. XIX w. w pismach swoich narzekają na karkonoskie drogi. Masowy napływ turystów w II poł. XIX w. nie pozwalał utrzymywać dłużej tego stanu rzeczy, jeśli Karkonosze miały stać się terenem turystycznym na skalę europejską. Uporządkowanie istniejących i budowa nowych ścieżek, przystosowanych do wygodnej, pieszej wędrówki, stało się jednym z najpilniejszych zadań. Rozwiązania jego podjęło się już w rok po powstaniu młode Towarzystwo Karkonoskie (Riesengebirge Verein - RGV) i trzeba przyznać, wywiązało się zeń znakomicie. Również i zarządy lasów dla potrzeb transportu leśnego budują szereg szerokich dróg jezdnych, biegnących zazwyczaj po warstwicy i "kanalizujących" niejako drobny transport konny z lokalnych wyrębów. Drogi te biegną głównie w niższych partiach głównego grzbietu na poziomie 600-800 m n.p.m.

Skrzynka znajduje się tuż za kamieniem z wyrytą datą budowy drogi 1884.
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 52x Not found 0x Note 0x All entries Hide deletions