Linia Kolejowa 26.
Jest ona fragmentem dawnej Linii Iwanogrodzkiej, łączącej ówcześnie Dęblin (Iwanogród) z Dąbrową Górniczą. Jedna z najważniejszych linii strategicznych i transportowych.
Linia 26 łączy obecnie Radom z Łukowem, przebiega przez 21 miejscowości, pociągi zatrzymują się na 26 stacjach. Jej łączna długość to ponad 117 km.
Poniżej przedstawiona jest lista wszystkich stacji:
1. Łuków
2. Łuków Łapiguz
3. Sarnów
4. Borowina
5. Krzywda
6. Horodzieżka
7. Okrzeja
8. Grabów Szlachecki
9. Leopoldów
10. Ryki
11. Stawy
12. Dęblin
13. Dęblin Towarowy
14. Wisła (Posterunek Odgałęźny)
15. Zajezierze k. Dęblina
16. Bąkowiec
17. Garbatka
18. Żytkowice
19. Pionki Główne
20. Pionki Zachodnie
21. Jedlnia Kościelna
22. Jedlnia Letnisko
23. Antoniówka
24. Rajec Poduchowny
25. Radom Wschodni (stacja nieużywana)
26. Radom.
Do założenia skrzynek na każdej ze stacji zainspirowała mnie nie tyle wartość historyczna owej linii, a raczej fakt fascynacji koleją i podróżą. Także to, iż dość często przemierzam tę trasę i wiem, że nie tylko ja robię to regularnie, więc mam nadzieję, że znajdzie się kilku fanatyków, którzy zechcą odgrzebać wszystkie skrzynki.
Projekt to nie multicache. Każda ze skrzynek jest osobna i żyje swoim życiem. Nie nakłaniam nikogo do przejechania całej trasy, gdyż raczej w przeciągu jednego dnia mogłoby się to nie udać. Polecam natomiast odkrywanie kolejnych skrzynek, może komuś uda się zebrać wszystkie.
SKRZYNKA
Kolejna skrzynka z serii Linia nr 26. Tym razem obiektem naszych poszukiwań jest jeden z większych dworców kolejowych na tej trasie - Dęblin. Znajdując sie w obrębie stacji możemy podziwiać wiele zabytków architektury i kolejnictwa. Znajduje się tam też pomnij i tablice upamiętniające walki w okresie II Wojny Światowej. Sama stacja jest jednym z ważniejszych punktów nastawczych i przesiadkowych. Łączy się tu wiele linii kolejowych w tym i nasza 26.
Jako że stacja w Dęblinie jest dość mocno uczęszczana skrzynka została ukryta w pewnym oddaleniu od peronów. Kordy prowadzą z dokładnością do 10m.
Po wyjściu ze stacji na główną ulicę musimy kierować się w prawą stronę. Miniemy po drodze zabytkową wieżę ciśnień, nadal podążamy prosto aż do końca drogi, którą idziemy. Na jej końcu znajduje się "dzikie" przejście przez tory po lewej stronie. Tam też leżą żelbetonowe szczątki czegoś, co kiedyś było bunkrem (?). Tam szukajcie!!!
Polecam uważać, gdyż obok znajduje się stacja nastawcza, więc należy być czujnym, by nie przyfilował nas dróżnik.
UWAGA!
Z racji umiejscowienia skrzynki, która weszła na styk, może być potrzebny dodatkowy sprzęt do jej wyciągnięcia, a także do wyciągnięcia logbooka. Sama skrzynka to plastikowy "bidon" rowerowy w kolorze czarnym. Powodzenia!