Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
SU008 - Pojazdy PRL'u - OP4561
Historia motoryzacji w Szczecinie
Eigenaar: subo
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 21 meter NAP
 Provincie: Polen > zachodniopomorskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Gearchiveerd
Tijd: 0:03 h    Lengte: 0.20 km
Geplaatst op: 03-12-2011
Gemaakt op: 03-12-2011
Gepubliceerd op: 03-12-2011
Laatste verandering: 05-05-2017
79x Gevonden
8x Niet gevonden
3 Opmerkingen
watchers 4 Volgers
21 x Bekeken
63 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Periodical/Paid  Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL
OPIS MIEJSCA:
Kiedy w 10 lat po elektryfikacji tramwajów szczecińskich (1897 r.) zaczęło brakować miejsca na zwiększającą się ilość wagonów, postanowiono zbudować nową zajezdnię tramwajową. Miało się tam znaleźć miejsce na halę z 9 torami i 63 wagonami, warsztaty i budynek biurowo-mieszkalny. W warsztatach miano remontować i przebudowywać przestarzałe wagony konne na elektryczne. Zajezdnia powstała w 1912 roku przy ul. Niemierzyńskiej. W nowej zajezdni poza halą tramwajów znajdowała się dyspozytornia, sala konduktorska, pomieszczenia biurowe oraz na strychu służbowe mieszkania. W innych pomieszczeniach zlokalizowano pracownię krawiecką, gdzie szyto i przerabiano mundury. W warsztatach była również odlewnia metali kolorowych na części do motorów i do trakcji, a także kuźnia i ślusarnia, produkujące inne części zamienne.
II wojna oszczędziła zajezdnię niemierzyńską i to z niej właśnie wyjechał pierwszy tramwaj w polskim Szczecinie. Wraz z zajezdnią Pogodno i Golęcin zapewniała ona obsługę komunikacji tramwajowej aż do 1 października 2004 r. Tego dnia wyjechał z niej ostatni tramwaj liniowy, zamykając 92 letnią służbę obiektu dla komunikacji publicznej. Zamknięcie zajezdni Niemierzyn stało się okazją do stworzenia pierwszego w Polsce zachodniej i północnej muzeum poświęconego technice i komunikacji. Władze Szczecina, przy aktywnej pomocy między innymi Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej i Muzeum Narodowego w Szczecinie, stworzyły warunki do efektywnej ochrony technicznego i cywilizacyjnego dziedzictwa naszego regionu. Od 1 stycznia 2006r. gospodarzem zajezdni jest Muzeum Techniki i Komunikacji Zajezdnia Sztuki w Szczecinie.
Wśród zbiorów na uwagę zasługuje pokaźna ilość motocykli oraz ciekawostki techniki komunikacyjnej, jak na przykład LPT - Lekki Pojazd Terenowy, który zagrał w dwóch częściach filmu o przygodach Pana Samochodzika, czy Alba - lekki motocykl, protoplasta współczesnego junaka produkowany w mierzyńskiej fabryce Alba-Werke Stettin G.m.b.H. Alberta Barucha.
Więcej o Muzeum: http://www.muzeumtechniki.eu. Muzeum posiada również swój kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/MuzTechSzcz.
O KESZU:
Mikromagnetyk ukryty pod kordami, aczkolwiek proszę znalazców o weryfikację koordów. Dokładność koordów +/- 4m. Kesz oznaczony jako płatny lub dostępny w określonych godzinach, ale nie trzeba wchodzić na teren muzeum. Wejście do muzeum płatne 10zł za bilet normalny.
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Zajezdnia dawniej
Ostatni tramwaj z zajezdni na Niemierzyńskiej
80-lecie komunikacji w Szczecinie
O, mniej więcej tam...
Logs: Gevonden 79x Niet gevonden 8x Opmerking 3x Alle logs