Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
SU008 - Pojazdy PRL'u - OP4561
Historia motoryzacji w Szczecinie
Owner: subo
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 21 m. ASL.
 Region: Poland > zachodniopomorskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Archived
Time required: 0:03 h    Distance to travel: 0.20 km
Date hidden: 03-12-2011
Date created: 03-12-2011
Date published: 03-12-2011
Last modification: 05-05-2017
79x Found
8x Not found
3 notes
watchers 4 watchers
21 visitors
63 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Periodical/Paid  Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet  Monumental place  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL
OPIS MIEJSCA:
Kiedy w 10 lat po elektryfikacji tramwajów szczecińskich (1897 r.) zaczęło brakować miejsca na zwiększającą się ilość wagonów, postanowiono zbudować nową zajezdnię tramwajową. Miało się tam znaleźć miejsce na halę z 9 torami i 63 wagonami, warsztaty i budynek biurowo-mieszkalny. W warsztatach miano remontować i przebudowywać przestarzałe wagony konne na elektryczne. Zajezdnia powstała w 1912 roku przy ul. Niemierzyńskiej. W nowej zajezdni poza halą tramwajów znajdowała się dyspozytornia, sala konduktorska, pomieszczenia biurowe oraz na strychu służbowe mieszkania. W innych pomieszczeniach zlokalizowano pracownię krawiecką, gdzie szyto i przerabiano mundury. W warsztatach była również odlewnia metali kolorowych na części do motorów i do trakcji, a także kuźnia i ślusarnia, produkujące inne części zamienne.
II wojna oszczędziła zajezdnię niemierzyńską i to z niej właśnie wyjechał pierwszy tramwaj w polskim Szczecinie. Wraz z zajezdnią Pogodno i Golęcin zapewniała ona obsługę komunikacji tramwajowej aż do 1 października 2004 r. Tego dnia wyjechał z niej ostatni tramwaj liniowy, zamykając 92 letnią służbę obiektu dla komunikacji publicznej. Zamknięcie zajezdni Niemierzyn stało się okazją do stworzenia pierwszego w Polsce zachodniej i północnej muzeum poświęconego technice i komunikacji. Władze Szczecina, przy aktywnej pomocy między innymi Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej i Muzeum Narodowego w Szczecinie, stworzyły warunki do efektywnej ochrony technicznego i cywilizacyjnego dziedzictwa naszego regionu. Od 1 stycznia 2006r. gospodarzem zajezdni jest Muzeum Techniki i Komunikacji Zajezdnia Sztuki w Szczecinie.
Wśród zbiorów na uwagę zasługuje pokaźna ilość motocykli oraz ciekawostki techniki komunikacyjnej, jak na przykład LPT - Lekki Pojazd Terenowy, który zagrał w dwóch częściach filmu o przygodach Pana Samochodzika, czy Alba - lekki motocykl, protoplasta współczesnego junaka produkowany w mierzyńskiej fabryce Alba-Werke Stettin G.m.b.H. Alberta Barucha.
Więcej o Muzeum: http://www.muzeumtechniki.eu. Muzeum posiada również swój kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/MuzTechSzcz.
O KESZU:
Mikromagnetyk ukryty pod kordami, aczkolwiek proszę znalazców o weryfikację koordów. Dokładność koordów +/- 4m. Kesz oznaczony jako płatny lub dostępny w określonych godzinach, ale nie trzeba wchodzić na teren muzeum. Wejście do muzeum płatne 10zł za bilet normalny.
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Zajezdnia dawniej
Ostatni tramwaj z zajezdni na Niemierzyńskiej
80-lecie komunikacji w Szczecinie
O, mniej więcej tam...
Log entries: Found 79x Not found 8x Note 3x All entries