Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Stargardzki Dworzec Kolejowy - OP37E2
Owner: kowsiu
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 32 m. ASL.
 Region: Poland > zachodniopomorskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Archived
Date hidden: 14-06-2011
Date created: 08-06-2011
Date published: 08-06-2011
Last modification: 10-05-2020
114x Found
4x Not found
6 notes
watchers 4 watchers
26 visitors
81 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  One-minute cache  Fixed by magnet  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Zabudowania dworca osobowego w Stargardzie Szczecińśkim zostały wzniesione w latach 1844-1845. W okresie tym budowana była linia kolejowa, mająca połączyć Berlin z Poznaniem i prowadzić przez Szczecin i Stargard. Pierwszy pociąg ciągnięty przez parowóz ze Szczecina wjechał na stację w Stargardzie w dniu 1 maja 1846. W dwa lata później dojechać można było do Poznania, a w latach 1856-1859 przedłużono linię do Koszalina. Pod koniec XIX wieku zbudowano kolejne połączenia do Piły oraz do Kostrzyna przez Pyrzyce.

Na peronie drugim stargardzkiego dworca znajduje się zabytek techniki - parowóz Pt 47

Pt47  – jest to parowóz polskiej konstrukcji przeznaczony do prowadzenia pociągów pospiesznych. Zbudowano 180 parowozów tej serii. 120 sztuk (w tym tę znajdującą się na stargardzkim dworcu)  wykonała chrzanowska wytwórnia im. F. Dzierżyńskiego, 60 opuściło bramy zakładów H.Cegielskiego w Poznaniu. Ostatnie parowozy tej serii wycofano z pracy pociągowej dopiero pod koniec lat 80.

Dany egzemplarz o numerze 14 wyprodukowany został w 1948 roku. Po wycofaniu z eksploatacji w 1987 roku odstawiony został na bocznicę w Białogardzie. W 1998 przejął ją Zespół Szkół Transportowych w Stargardzie. Po jego likwidacji lokomotywę przejęły PLK. Na obecnym miejscu - II peronie dworca w Stargardzie - parowóz znajduje się od 2 kwietnia 2004 roku

Mikromagnetyk znajduje się na wiązarze parowozu, po stronie przeciwnej niż hala dworca - nie trzeba obawiać się ciekawskich spojrzeń SOKistów łypiących ze swej kanciapy:)
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Pt - 47
o tutaj
Log entries: Found 114x Not found 4x Note 6x All entries Hide deletions