Mieszkańców Poznania i okolic nie trzeba zachęcać do wyprawy nad jezioro Malta. Jest tam dla każdego coś miłego. Wybierają się tam więc rowerzyści, rolkarze, piesi a ponieważ parkingi są w pobliżu więc również dla zmotoryzowanych warunki są sprzyjające. Transportem MPK również można dojechać. Od jakiegoś czasu można tam również spotkać niuchających cacherów. Wzdłuż północnego brzegu jeziora kursuje jedyna znana mi kolej zarządzana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Jest to „Kolejka Parkowa Maltanka”. Maltanka ma również swoich licznych sympatyków. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie internetowej Sympatycy Poznańskiej Maltanki. Na stacji Maltanka usytuowanej w pobliżu ronda Śródka stoi zabytkowy parowóz Tx26-423. Został on wyprodukowany w 1926 roku przez Pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Polsce SA z Chrzanowa. Początkowo został skierowany do pracy na Pińczowskie Koleje Dojazdowe, gdzie otrzymał oznaczenie PDK 1004. Podczas II Wojny Światowej pracował z niemieckim numerem 99 1589. W roku 1949 trafił do WMD Jędrzejów(jako Tx3-423) a rok później został skierowany do WMD Witaszyce. Tam po 11 latach pracy otrzymał aktualne oznaczenia. W 1978 roku został odstawiony a następnie przewieziony do Ośrodka Wypoczynkowego Milicji Obywatelskiej w Kiekrzu k/Poznania. W roku 1993 trafił jako pomnik na stację Maltanka. W 2010 roku parowóz został odrestaurowany. Więcej o kolejce tutaj.
Skrzynka ukryta na stacji „MALTANKA”. Współrzędne wskazują miejsce ukrycia skrzynki. Szukaj jej z lewej strony obiektu, patrząc w kierunku jazdy na wysokości 70 cm.
PS. Na pozostałych stacyjkach są też skrzyneczki OP36ED, OP36EE i OP36EF - zapraszam