W czasie pierwszego sezonu kolejki na Malcie w roku 1972 skorzystało z niej 65 tys. pasażerów, w przeciągu tych 40 lat liczba ta wzrosła do ponad 200 tys. Obecnie Maltanka jest jedną z trzech kolejek parkowych w Polsce i jako jedna z dwóch o torze 600mm. Wyjątkową dbałość o zachowanie i promocję tego zabytku techniki szynowej doceniono w 2011 roku. MPK Poznań jako operator kolejki parkowej Maltanka i linii turystycznych, zostało wyróżnione tytułem Lider Transportu Szynowego 2011 w kategorii Zabytki i Turystyka.
Z okazji czterdziestych urodzin, Maltanka otrzymała nowe logo. Jego autorem Michał Łoboz, który zaproponował grafikę przypominającą konstrukcję z klocków.
Do tej pory, po wyjeździe ze stacji początkowej, Maltanka zatrzymywała się na jednej stacji pośredniej „Balbinka”, gdzie przepuszczał ją pociąg jadący od strony stacji końcowej „Zwierzyniec”. Mijała posępny opuszczony przystanek ”Ptyś”, który powstał niegdyś z myślą o gościach hotelu przy ul. Warszawskiej. Teraz „Ptyś” zyskuje na popularności, a to za sprawą otwarcia Term Maltańskich, w pobliżu których się znajduje.
I tak to z dawnych pięciu przystanków mamy już cztery. Może doczekamy się reaktywacji ‘Przystani”. Kto wie.
Nie będę tutaj zachwalał Term. Najlepiej jak sami skorzystacie z oferowanych tam przyjemności.
Do przystanku oprócz kolejki można dojechać samochodem – olbrzymi parking płatny na miejscu, rowerem, pieszo, na rolkach, na barana, w spacerówce, zimą na łyżwach i co tam jeszcze jesteście w stanie wymyślić.
Wybrane na skrytkę miejsce jest jednym z wielu bardzo podobnych ale takie usytuowanie jest tylko jedno. Wyjadaczom to wystarczy pozostali mogą skorzystać z podpowiedzi.
Ze względu na dużą popularność miejsca i liczne odwiedziny dzieciaków, które potrafią być wścibskie konspiracja jest niezbędna
PS. Na pozostałych stacyjkach są też skrzyneczki OP36EC, OP36ED i OP36EE – zapraszam
Prawdopodobnie skrzynka znajduje się na obszarze NATURA 2000
:
Fortyfikacje w Poznaniu - PLH300005 |