[O budynku i kolejce]
Kolejka wilanowska była pierwszą podwarszawską wąskotorówką. Początkowo miała trakcję konną, a letnie wagony przypominały otwarte wagony tramwajowe. Zatwierdzenie budowy nastąpiło w listopadzie 1890 r., zaś prace zaczęto w kwietniu 1891 r. Inicjatorami budowy byli: właściciel wielu gruntów na Mokotowie Wiktor Magnus, inż. Henryk Huss i Jan Keller. Linia została oficjalnie uruchomiona w maju 1892 r. Niebawem kolejka przeżyła prawdziwą rewolucję. Trakcja konna została bowiem zamieniona na parową. Próby z parowozem zaczęły się w sierpniu 1894 r., a już we wrześniu parowozy zaczęły kursować od Warszawy po Wilanów.
W 1895 roku trasa kolejki wydłużyła się. Najpierw w czerwcu pierwsze pociągi dojechały do stacji Powsin (ulokowanej u zbiegu obecnych ulic Przyczółkowej i Rosochatej) a od sierpnia zaczęły kursować do Klarysewa. Początkowo kolejka na tym odcinku była ciągnięta przez konie, ale rychło i tu dotarła trakcja parowa.
Obecny budynek stacji pochodzi z lat 20-tych XX wieku. Podobnie jak w przypadku stacji w Wilanowie jego projekt wyszedł spod ręki Konstantego Jakimowicza. Jako dworzec służył do 1971 roku, kiedy to zlikwidowano kolejkę. Przez lata miał różnych gospodarzy, ale całkiem nie dawno przeszedł generalny remont i zagościł w nim urząd pocztowy.
[Skrzynka]
Malutka plastikowa próbówka z magnesami, została ukryta za jedną z rynien. W środku tylko logbook, więc proszę zabrać ze sobą coś do pisania. Ponieważ okolica jest mocno uczęszczana (sąsiedztwo przystanku autobusowego ), a z poczty w tygodniu korzysta sporo ludzi. zalecam szukanie w dni wolne od pracy wczesnym rankiem, albo późnym wieczorem.