Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Stacja Klarysew - OP310E
Śladem kolejki wilanowskiej
Właściciel: rubeus
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 91 m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 30-01-2011
Data utworzenia: 30-01-2011
Data opublikowania: 30-01-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 28-08-2016
87x znaleziona
7x nieznaleziona
9 komentarze
watchers 7 obserwatorów
9 odwiedzających
44 x oceniona
Oceniona jako: normalna
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Zalecane szukanie nocą  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

[O budynku i kolejce]

Kolejka wilanowska była pierwszą podwarszawską wąskotorówką. Początkowo miała trakcję konną, a letnie wagony przypominały otwarte wagony tramwajowe. Zatwierdzenie budowy nastąpiło w listopadzie 1890 r., zaś prace zaczęto w kwietniu 1891 r. Inicjatorami budowy byli: właściciel wielu gruntów na Mokotowie Wiktor Magnus, inż. Henryk Huss i Jan Keller. Linia została oficjalnie uruchomiona w maju 1892 r. Niebawem kolejka przeżyła prawdziwą rewolucję. Trakcja konna została bowiem zamieniona na parową. Próby z parowozem zaczęły się w sierpniu 1894 r., a już we wrześniu parowozy zaczęły kursować od Warszawy po Wilanów.

W 1895 roku trasa kolejki wydłużyła się. Najpierw w czerwcu pierwsze pociągi dojechały do stacji Powsin (ulokowanej u zbiegu obecnych ulic Przyczółkowej i Rosochatej) a od sierpnia zaczęły kursować do Klarysewa. Początkowo kolejka na tym odcinku była ciągnięta przez konie, ale rychło i tu dotarła trakcja parowa.

Obecny budynek stacji pochodzi z lat 20-tych XX wieku. Podobnie jak w przypadku stacji w Wilanowie jego projekt wyszedł spod ręki Konstantego Jakimowicza. Jako dworzec służył do 1971 roku, kiedy to zlikwidowano kolejkę. Przez lata miał różnych gospodarzy, ale całkiem nie dawno przeszedł generalny remont i zagościł w nim urząd pocztowy.

 

[Skrzynka]

Malutka plastikowa próbówka z magnesami, została ukryta za jedną z rynien. W środku tylko logbook, więc proszę zabrać ze sobą coś do pisania. Ponieważ okolica jest mocno uczęszczana (sąsiedztwo przystanku autobusowego ), a z poczty w tygodniu korzysta sporo ludzi. zalecam szukanie w dni wolne od pracy wczesnym rankiem, albo późnym wieczorem.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.