Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Stacja Klarysew - OP310E
Śladem kolejki wilanowskiej
Eigenaar: rubeus
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 91 meter NAP
 Provincie: Polen > mazowieckie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 30-01-2011
Gemaakt op: 30-01-2011
Gepubliceerd op: 30-01-2011
Laatste verandering: 28-08-2016
87x Gevonden
7x Niet gevonden
9 Opmerkingen
watchers 7 Volgers
9 x Bekeken
44 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: gemiddeld
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Recommended at night  One-minute cache  Take something to write  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

[O budynku i kolejce]

Kolejka wilanowska była pierwszą podwarszawską wąskotorówką. Początkowo miała trakcję konną, a letnie wagony przypominały otwarte wagony tramwajowe. Zatwierdzenie budowy nastąpiło w listopadzie 1890 r., zaś prace zaczęto w kwietniu 1891 r. Inicjatorami budowy byli: właściciel wielu gruntów na Mokotowie Wiktor Magnus, inż. Henryk Huss i Jan Keller. Linia została oficjalnie uruchomiona w maju 1892 r. Niebawem kolejka przeżyła prawdziwą rewolucję. Trakcja konna została bowiem zamieniona na parową. Próby z parowozem zaczęły się w sierpniu 1894 r., a już we wrześniu parowozy zaczęły kursować od Warszawy po Wilanów.

W 1895 roku trasa kolejki wydłużyła się. Najpierw w czerwcu pierwsze pociągi dojechały do stacji Powsin (ulokowanej u zbiegu obecnych ulic Przyczółkowej i Rosochatej) a od sierpnia zaczęły kursować do Klarysewa. Początkowo kolejka na tym odcinku była ciągnięta przez konie, ale rychło i tu dotarła trakcja parowa.

Obecny budynek stacji pochodzi z lat 20-tych XX wieku. Podobnie jak w przypadku stacji w Wilanowie jego projekt wyszedł spod ręki Konstantego Jakimowicza. Jako dworzec służył do 1971 roku, kiedy to zlikwidowano kolejkę. Przez lata miał różnych gospodarzy, ale całkiem nie dawno przeszedł generalny remont i zagościł w nim urząd pocztowy.

 

[Skrzynka]

Malutka plastikowa próbówka z magnesami, została ukryta za jedną z rynien. W środku tylko logbook, więc proszę zabrać ze sobą coś do pisania. Ponieważ okolica jest mocno uczęszczana (sąsiedztwo przystanku autobusowego ), a z poczty w tygodniu korzysta sporo ludzi. zalecam szukanie w dni wolne od pracy wczesnym rankiem, albo późnym wieczorem.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien