Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Wykop kolejowy - finał - OP9GSR
TYSKI WYKOP KOLEJOWY
Właściciel: Zucharek
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Mała
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 28-11-2021
Data utworzenia: 03-02-2022
Data opublikowania: 27-02-2022
Ostatnio zmodyfikowano: 24-12-2023
35x znaleziona
1x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
100 odwiedzających
25 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
21 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Bartek111, Chrząszcze2, coosiek, descarado&kolorteczy, freney, GFS, hobbbysta, Holka, Hr. Jan Usz, kafii, KARSTENPROFI, karwdo, kross, laszlo-pl, Mario&Monia, ofen95, R-Sol, rubin, Tisia, Tris, unkas
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Szalone pomysły konstruktorów

 

Jak to bywa , konstruktorzy idą dalej , niejednokrotnie poza epokę .

Tworzą dziwne konstrukcje z nietypowych materiałów i tu kilka takich przykładów – pociągów .

 

 

AB69A97F-B600-D55C-96FC-4AEA39B15C68.jpg

Japońska projektantka Kazuyo Sejima zaproponowała zupełnie nowy wygląd tokijskich pociągów Seibu. Składy miałyby stać niemal niewidoczne i wtapiać się w otoczenie, w którym się znajdują. Wszystko to w celu ukrycia wagonów w przestrzeni publicznej. Pomalowane specjalną farbą składy mają odbijać na swoich pudłach wygląd terenów, po których się poruszają. Mogą one zatem "udawać" biurowe centrum, jak i zielone tereny przedmieścia. 

 

KRZYWY PAROWÓZ

 

B87A98E9-7F53-6A33-9533-57FD1886CECE.jpg

Nikolaus Riggenbach to szwajcarski inżynier, który zasłynął z projektów kół zębatych, ale także pierwszej w Europie kolei zębatej Vitznau-Rigi-Bahn. Do jej obsługi zbudowano specyficznie wyglądający parowóz. Wyposażono go w pionowy bojler, który zamontowano jednak pod kątem. Trasa kolejowa biegnie przez strome tereny górskie i lokomotywa przez zdecydowaną jej część jest pochylona. Przekrzywienie bojlera sprawiało, że cała instalacja znajdowała się w pionie i pracowała poprawnie.

 

 

General Motors Aerotrain

C53C0426-B703-6F40-341F-3DACB772B0C6.jpg

 

Projekt Aerotrain powstał w latach 50. XX wieku. Amerykańscy przewoźnicy kolejowi postanowili powalczyć o klientów i wspólnymi siłami wspierali budowę lokomotywy, która sprostałaby oczekiwaniom wysokich prędkości. General Motors chcąc zbudować jak najlżejszy skład wykorzystało pudła... autobusów. Pozwoliło to na zredukowanie wagi o połowę (względem klasycznych pociągów). Po zbudowaniu dwóch prototypów i przeprowadzeniu jazd testowych z projektu jednak się wycofano. Pasażerowie narzekali na niski komfort podróży, a lokomotywa miała ogromne problemy z osiągnięciem zakładanych prędkości, a nawet wjazdem pod niewielkie wzniesienia.

 

Bennie Railplane - trochę samolot, trochę pociąg

9101964F-A700-A703-D2BA-31A6BC389574.jpg

 

Ten pociąg, który przypomina bardziej kolejkę linową, to pomysł brytyjskiego konstruktora George'a Bennie. Projekt z lat 30. XX wieku miał uwolnić kolej od parowozów, a także zwiększyć prędkość podróżowania. Jako że Bennie wcześniej pracował nad projektem własnego samolotu, to przeniósł część rozwiązań do pociągu - skład wyposażony był w silnik lotniczy oraz... dwa śmigła. Poruszał się podwieszony do specjalnej linii, zaprojektowanej specjalnie pod niego. Konstruktor nie mógł jednak znaleźć inwestora i w krótkim czasie zbankrutował.

 

 

A teraz o keszu : jest nietypowy , ale tylko dlatego że jeszcze tu w Tychach takiego nie ma .

Aby go otworzyć trzeba trochę pomyśleć .

Można by go zaliczyć do dziwnych konstrukcji – tylko dlatego że nie pasuje do tematu tej ścieżki .

 

W pojemniku znajduje się logbook , certyfikaty-przypinki i ołówek.

 

Współrzedne to : 50 º 06.ABC 18º 59.DEF

Cyfry do liter ABCDEF znajdują się na logbookach z tej geościeżki, choć nie tylko na logbookach , w pewnym miejscu jest podany cały adres finału – to tylko dla spostrzegawczych , pozostali muszą zbierać kody z logbooków .

 

 

 

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
3
2
2
1
Wpisy do logu: znaleziona 35x nieznaleziona 1x komentarz 0x Wszystkie wpisy