Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[PS] PZL-I-22 IRYDA - OP9EJ5
Właściciel: R-Sol
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 03-08-2021
Data utworzenia: 03-08-2021
Data opublikowania: 28-08-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 29-10-2021
47x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
70 odwiedzających
33 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
25 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: ajka, ankos, Aynsley, bamba, Chochlik., Chrząszcze2, coosiek, crazy_baby, Dallas, ForgottenSilesia, hobbbysta, Holka, Inikara, karwdo, kross, Oni_no_Pejot, Remol19, Serengeti, słabakinia, Thundercat, Tisia, Tris, Whatever, WRÓBEL., Zespół EŁ
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

PZL I-22 Iryda - samolot szkolno-bojowy.

polski dwumiejscowy, dwusilnikowy, samolot odrzutowy, górnopłat szkolno-bojowy. Prezentowany obiekt był jednym z dwóch pierwszych egzemplarzy przekazanych 24.10.1992 do eksploatacji w Wyższej Oficerskie Szkole Lotniczej w Dęblinie. Oblatany w czerwcu 1992 r. W trakcie prac rozwojowych służył, jako czwarty prototyp poddawany modernizacjom i dodatkowym próbom statycznym.

Prace nad nowym samolotem szkolno-bojowym rozpoczęły się w 1976 roku. Oblot prototypu został wykonany 3 marca 1985 roku przez głównego pilota doświadczalnego mieleckich zakładów inż. Ludwika Natkańca. Samolot był rozwijany jednak 30 stycznia 1987 roku podczas prób flatterowych miała miejsce katastrofa po której wprowadzono szereg zmian konstrukcyjnych. Szósty prototyp samolotu stał się wzorcem dla wersji seryjnych. W latach 1992-1996 do służby trafiło 8 Iryd. Służyły w 58. Lotniczym Pułku Szkolnym w Dęblinie. W styczniu 1996 roku miała miejsce druga katastrofa samolotu. W 1997 roku ostatecznie zakończył się program I-22. W trakcie realizacji programu powstał szereg wersji Irydy, z różnymi silnikami, wersjami wyposażenia oraz różnicami w konstrukcji płatowca.  Projekt I-22 Iryda był największym po II Wojnie Światowej programem budowy polskiego samolotu odrzutowego, który ostatecznie jednak nie został sfinalizowany. Samolotem oprócz Sił Powietrznych RP były zainteresowane także Indyjskie Siły Powietrzne, które zakupione wcześniej w Polsce Iskry chciały wymienić właśnie na samoloty I-22. Indie jeszcze w 2002 roku były zainteresowane pozyskaniem technologii produkcji Irydy.

 

UZBROJENIE:

Jedno dwulufowe działko GSz-23Ł kal. 23 mm (200 szt. amunicji), 4 belki podskrzydłowe umożliwiające podwieszanie bomb o wagomiarze 50-100kg, wyrzutni rakiet niekierowanych (UB – 32, UB – 16, Mars-2, Mars-4) oraz rakiet kierowanych klasy powietrze – powietrze R – 35 i R – 60M

 

Napęd:             2 x silnik odrzutowy  Kaszub-3 W 22 (K-5), K-15

Ciąg silnika:    2 x 10,8 kN, 15,0 kN

Rozpiętość                      9,60 m

Długość                         13,22 m

Wysokość                        4,30 m

Powierzchnia nośna      19,92 m2

Prędkość maks.                         940 km/h (na pułapie 5000 m)

Prędkość przelotowa                 500 km/h

Prędkość minimalna                  246 km/h

Prędkość wznoszenia                40,6 m/s

Pułap                                          13700 m

Zasięg                                        1820 km

 

Źródło: www.muzeumsp.pl

 

Kesz: Po odnalezieniu wyjmij lub wykręć. Narzędzie potrzebne do wydobycia kesza jest w środku. 

Ważne! Po wpisie włóż wszystko w odwrotnej kolejności zaczynając od właściwego pojemnika, na narzędziu kończąc.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
gdzieś tutaj
Wpisy do logu: znaleziona 47x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy