Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[PS] PZL 45 SOKÓŁ - OP9EJ3
Właściciel: R-Sol
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Quiz
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 03-08-2021
Data utworzenia: 03-08-2021
Data opublikowania: 28-08-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 29-10-2021
43x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
88 odwiedzających
27 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Chrząszcze2, Zespół EŁ
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

PZL.45 Sokół - jesienią 1936r., gdy trwała budowa prototypów dwusilnikowego myśliwca PZL.38 Wilk, dowództwo lotnictwa zorientowało się, że ten samolot nie zastąpi używanych dotychczas samolotów myśliwskich PZL P.11 oraz linowych PZL.23 Karaś, zwłaszcza, że wystąpiły trudności z przystosowaniem do seryjnej produkcji przewidywanych dla "Wilka" silników "Foka". W tej sytuacji zdecydowano o zamówieniu w zakładach PZL następcy "Karasia", którym miał zostać bombowiec PZL.46 Sum oraz nowego jednosilnikowego samolotu myśliwskiego.

Jednym ze zgłoszonych projektów był lekki myśliwiec przechwytujący PZL.45 Sokół, którego głównym konstruktorem był inż. Kazimierz Korsak. Do realizacji wybrano jednak samolot PZL.50 Jastrząb zaprojektowany przez inż. Wsiewołoda Jakimiuka. Jednak, gdy w 1938r. doszło do oblotu "Wilka", który wykazał osiągi słabsze od przewidywanych, zdecydowano się powrócić do projektu "Sokoła" tak, by w razie ewentualnych wad "Jastrzębia" dysponować rezerwową konstrukcją. Gdy oblatany w 1939r. PZL.50 również nie uzyskał wystarczającej prędkości, postanowiono przyśpieszyć budowę prototypu PZL.45. Nie udało się go jednak ukończyć przed wybuchem wojny.

Konstrukcja: całkowicie metalowy, jednosilnikowy, jednomiejscowy dolnopłat. Podwozie stałe. Napęd miał stanowić 14-cylindrowy silnik gwiazdowy Gnôme-Rhône 14M.05 Mars, o mocy 486 kW (660 KM).

Uzbrojenie: 4 km wz.36, kal. 7,9 mm


Dane techniczne:

Rozpiętość

12,14 m

Długość

7,88 m

Wysokość

2,55 m

Powierzchnia nośna

20 m2

Masa własna

1500 kg

Masa całkowita

1950 kg

Prędkość maksymalna

ok. 420 km/h

Pułap

8000 m

Zasięg

450 km

 

Źródło: www.samoloty.pl

 

 

Kesz nie jest na współrzędnych. Aby go odnaleźć trzeba wykonać skomplikowane obliczenia i posiadać nie małą wiedzę.

Właściwe położenie otrzymasz według poniższego wzoru:

N 50 29. (A  - B + 110)

E 19 10. (C + D)

gdzie:

A - numer boczny najbardziej znanego polskiego czołgu ( przypomnij sobie serial z dzieciństwa )

B - numer bombowaca PZL Wilk ( warto przeczytać opis )

C - maksymalna liczba procentów w całości

D - liczba dziesiątych części mm ( ta po przecinku ) w kalibrze działka lotniczego samolotu PZL 45 Sokół

 

Jeśli nieopodal obliczonych współrzędnych widzisz tabliczkę drogi pożarowej, to znaczy że jesteś w dobrym miejscu. Kesz kilka metrów od niej.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
I wszystko jasne
Wpisy do logu: znaleziona 43x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy