Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
[PS] PZL.4 - OP9E6M Cache van de week
Eigenaar: ofen95
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: meter NAP
 Provincie: Polen > śląskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Groot
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 20-08-2021
Gemaakt op: 10-07-2021
Gepubliceerd op: 28-08-2021
Laatste verandering: 11-03-2024
50x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 2 Volgers
161 x Bekeken
39 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
32 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: ajka, ankos, Aynsley, bamba, CarCam, Chochlik., Chrząszcze2, coosiek, Dallas, descarado&kolorteczy, ForgottenSilesia, gagu, hobbbysta, Holka, Inikara, karwdo, kross, Mario&Monia, Mensor, norbinorek, OMTeam, palinq, R-Sol, Remol19, rubin, Serengeti, Tisia, Tris, unkas, Whatever, WRÓBEL., Zespół EŁ
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Nature 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

PZL.4

Na rozpisany w 1928r. przez Ministerstwo Komunikacji konkurs, inż. Zygmunt Brenner pracujący we francuskiej wytwórni Bernard, zgłosił projekt samolotu pasażerskiego, oznaczonego T-600.  Konstrukcja zyskała tam największe uznanie, zdecydowano więc o jej realizacji w zakładach PZL, pod oznaczeniem PZL.4. Był to pierwszy wielosilnikowy samolot wytwórni. W 1929r. w Paryżu została stworzona filia biura konstrukcyjnego zakładów, gdzie pod kierunkiem inż. Brennera opracowano dokumentację konstrukcyjną samolotu. Szczegóły konstrukcji opracowano w Warszawie w zespole inż. St. Praussa. Prototyp został oblatany przez B. Orlińskiego 8 I 1932r. W tym samym roku PZL.4 przeszedł próby eksploatacyjne w PLL LOT. Okazało się, że ze względu na przekroczoną o 25% masę własną w stosunku do projektu, samolot ma słabe osiągi. Wady konstrukcyjne skrzydła powodowały ponadto pękanie blach pokrycia. PZL.4 znacznie ustępował wykorzystywanym przez LOT Fokkerom F-VIIB/3m, dltego nie został skierowany do produkcji seryjnej. Upadł również pomysł zbudowania jego wersji bombowej. Prototyp skasowano w 1937r.

Konstrukcja: duralowa, trzysilnikowy górnopłat pasażerski zabierający 10 pasażerów i 2 członków załogi. Podwozie stałe. Ciekawym rozwiązaniem były skośnie ustawione okna kabiny pasażerskiej, co dawało znakomitą widoczność do dołu. Napęd stanowiły 3 silniki gwiazdowe 9-cylindrowe PZL Skoda-Wright "Whirlwind J-5a o mocy 176 kW (240 KM) każdy.

 

Dane techniczne:

Rozpiętość

24.4 m

Długość

16.5 m

Wysokość

3.3 m

Powierzchnia nośna

77 m2

Masa własna

4081 kg

Masa całkowita

5586 kg

Prędkość maksymalna

190 km/h

Pułap

2800 m

Zasięg

800 km

źródło: https://www.samoloty.pl/encyklopedia-samolotobby-309/polskie-hobby-260/pasaierskie-hobby-492/pzl4-hobby-576

 

.....................................................

O keszu:

Niestety oryginalny kesz zaginął (a raczej został brutalnie zerwany), w terenie pozostaje tylko reaktywacja którejś z dobrych dusz. 

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here