Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[PS] PWS-15 - OP9DD7
Właściciel: crazy_baby
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > śląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 29-05-2021
Data utworzenia: 29-05-2021
Data opublikowania: 28-08-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 28-08-2021
51x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
64 odwiedzających
38 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: gagu
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Projektując samolot PWS-10, jego konstruktorzy inż. Aleksander Grzędzielski i inż. August Bobek-Zdaniewski opracowali odmianę dwupłatową tego samolotu. Powstał on z inicjatywy konstruktorów PWS-10 jako studium porównawcze samolotu myśliwskiego jednopłatowego i dwupłatowego. W 1930 r. została opracowana dokumentacja skrzydeł tego samolotu i na koszt wytwórni, wykonano je. Skrzydła te zamontowano do jednego z dwóch prototypów samolotu PWS-10 Samolot oblatany został w grudniu 1930 r. (wg [2]) i (wg [3]- w końcu 1930 r. lub na początku 1931 r., natomiast wg [1] w marcu 1931 r.). Według opinii pilota PWS-15 miał lepszą zwrotność, większe wznoszenie i większy pułap niż PWS-10.

Ponieważ wytwórnia przystępowała wówczas do seryjnej produkcji samolotów PWS-10, dyrekcja PWS poleciła zdemontować skrzydła i przywrócić samolotowi postać PWS-10 oraz zakazała mówić o PWS-15. Ewentualne zakwalifikowanie PWS-15 do produkcji wymagałoby przeprowadzenia prób samolotu w IBTL, co poważnie opóźniłoby produkcję samolotu (gdyby był wybrany w miejsce PWS-10), stwarzając trudności ekonomiczne wytwórni. W związku z zakazem rozpowszechniania informacji o samolocie nie wykonano jego fotografii.

Konstrukcja:
Jednomiejscowy dwupłat o konstrukcji mieszanej.
Płaty o obrysie prostokątnym z zaokrąglonymi końcówkami, trójdzielne, drewniane, dwudźwigarowe, kryte płótnem, do tylnego dźwigara kryte sklejką.
Kadłub kratownicowy, spawany z rur stalowych, wykrzyżowany cięgnami, kryty w przedniej części blachą duralową, w tylnej płótnem, na szkielecie z listew drewnianych. Kabina odkryta.
Usterzenie spawane z rur stalowych, kryte płótnem.
Podwozie klasyczne stałe.

Uzbrojenie- 2 zsynchronizowane karabiny maszynowe pilota Vickers E kal. 7,9 mm.

Silnik- Lorraine-Dietrich LD-12Eb o mocy nominalnej 331 kW (450 KM)i mocy startowej 351 kW (478 KM).

Dane techniczne PWS-15 (wg [3]):
Rozpiętość- 10,0 m, długość- 7,5 m, wysokość- 3,0 m, powierzchnia nośna- 23,0 m2.
Masa własna- 1145 kg, masa użyteczna- 370 kg, masa całkowita- 1515 kg.
Prędkość max- 250 (wg [1] i [2]- 237) km/h, prędkość przelotowa- 215 (wg [2]- 210) km/h, prędkość min.- 88 km/h, wznoszenie- 6,5 (wg [1]- 12,0) m/s, pułap- 6500 (wg [1] i [2]- 6000) m, zasięg- 520 (wg [1]- 410, wg [2]- 420) km.

ŹRÓDŁO

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
IMG-20210826-WA0002
IMG-20210826-WA0001
Wpisy do logu: znaleziona 51x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy