Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
/WPK/ Blues śluz #2 - OP9CNM
Pozostałości linii kolejowej Wołów-Malczyce
Właściciel: Lumen
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 14-05-2021
Data utworzenia: 29-04-2021
Data opublikowania: 14-05-2021
Ostatnio zmodyfikowano: 14-05-2021
45x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
44 odwiedzających
26 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Linia kolejowa Wołów–Malczyce (niem.: Nebenbahnstrecke Maltsch - Wohlau),

była zbudowana w latach 1913-1923 i zlikwidowana w 1970 r.

Przed 1939 r. kursowały 3-4 pary pociągów lokalnych na dobę. 24 km trasę pociąg pokonywał w 50 minut. W 1945 r. most w Lubiążu został wysadzony w powietrze, co przypieczętowało przerwanie linii, trwałe wyłączenie i częściową rozbiórkę torów. Odcinek Wołów-Lubiąż po wojnie odbudowano w 1950 r., ale już w 1961 r. zawieszono przewozy z powodu zmiany priorytetów na transport drogowy. Zgodę na likwidację nieodbudowanego odcinka z Lubiąża do Malczyc wydano w 1963 r. Ostatnie przejazdy towarowe na północnym odcinku miały miejsce w 1968 r. Linię formalnie likwidowano od grudnia 1970 r., jednak nigdy nie została rozebrana, a porzucone tory rozkradziono.     Lubiąż, odcinek linii kolejowej na mapach z 1932r.

--------------

Czy śnieg, czy mróz,
czy skrzypy płóz,
śpiewać nam mus
blues starych śluz...

 

Ścieżka prowadząca obok kolejnej śluzy przylega do pozostałości rampy kolejowej. Nie dokopałam się do informacji o przeznaczeniu rampy, dworzec był przecież kilkaset metrów dalej. Być może służyła ona do rozładunku.

--------------

Kesz: ukryty w mechanizmie wodnej infrastruktury

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.