Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
An-2 Ан-2 - OP97J8
Owner: gregor1s
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > lubuskie
Cache type: Puzzle
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 20-06-2020
Date created: 20-06-2020
Date published: 11-07-2020
Last modification: 11-07-2020
13x Found
1x Not found
1 notes
watchers 0 watchers
20 visitors
9 x rated
Rated as: Excellent
1 x recommended
This cache is recommended by: michal_2002
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Znajdujemy się w okolicach Szprotawy. Miasto to było przez wiele lat związane z lotnictwem wojskowym. W czasach niemieckich podczas trwania I wojny światowej wybudowano tu lotnisko użytkowane przez wojska niemieckie do roku 1945. Potem teren przejęła Armia Radziecka i użytkowała do lat 90 XX wieku. Obecnie teren nie jest wykorzystywany w celach militarnych. Więcej szczegółowych informacji o historii lotniska tu

Ta seria przedstawia kilka typów samolotów, które stacjonowały na szprotawskim lotnisku

 

An-2  Ан-2

0b7e3583-8c79-4212-9019-18c036e2edfd.jpg

Samolot wielozadaniowy zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Olega Antonowa. An-2  (oznaczenie NATO Colt) przez polskich pilotów nazywany często Antkiem. Jest największym produkowanym seryjnie jednosilnikowym dwupłatowcem na świecie. Przez długi czas dzierżył także tytuł najdłużej produkowanego samolotu świata (obecnie rekord ten należy do samolotu Lockheed C-130 Hercules). Ze względu na niezawodność, prostą konstrukcję i obsługę, łatwość pilotażu i konstrukcję dwupłatowca nazywany był czasem kukuruźnikiem – po słynnym samolocie Po-2 z okresu II wojny światowej. Należy jednak podkreślić, iż konstrukcyjnie An-2 jest zupełnie odmiennym samolotem niż Po-2, również w sensie wielkości samolotu, masy startowej i mocy zastosowanego silnika różnice są zasadnicze. Załogę An-2 stanowią dwie osoby. Produkowany w wielu wersjach.

Pierwszy prototyp został oblatany 31 sierpnia X roku. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1949. Od 1957 produkowany na licencji w Chinach jako Y-5, a od 1960 również w Polsce w wytwórni w Mielcu, gdzie zbudowano większość maszyn tego typu. Samoloty An-2 znalazły zastosowanie w lotnictwie rolniczym, sportowym, wojskowym i pasażerskim w takich krajach jak ZSRR, Afganistan, Bułgaria, Czechosłowacja, Chiny, NRD, Egipt, Grecja, Indie, Jugosławia, Kuba, KRLD, Mongolia, Mali, Nepal, Polska, Rumunia, Sudan, Węgry, Wietnam, Tunezja, Turcja, a nawet USA.

Aby odnaleźć miejsce ukrycia skrzynki należy w tekście opisu odszukać X, ustalić jaką liczbę zastępuje i podstawić ją do wzoru

N 51°36.X-1896    E 15°32.X-1520

UWAGA

Skrzynka może zawierać cyfrę do odnalezienia finału OP97FK

W skrzynce certyfikaty dla pierwszych i kolejnych znalazców

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 13x Not found 1x Note 1x All entries