Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
JKD: Stacja - Grab - OP8XWE
Właściciel: szabla
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 0 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 08-03-2019
Data utworzenia: 07-01-2019
Data opublikowania: 10-03-2019
Ostatnio zmodyfikowano: 10-03-2019
31x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
39 odwiedzających
21 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Stacja kolejowa Grab - po kolejce nie pozostał żaden ślad. Okres międzywojennej Polski był to okres zastoju dla JKD. Także stan liczebny taboru nie uległ zwiększeniu. Jedynie parowóz nr 1 otrzymał w 1925 roku nowy kocioł zbudowany w Zakładach Cegielskiego w Poznaniu. Na dzień 1 września 1939 roku tabor kolejki składa się z : 5 parowozów, 5 wagonów osobowych 4 osiowych w tym 4 dzielone II / III klasy i wagony tylko klasy III, 2 wagony bagażowo-pocztowe, 20 wagonów krytych o ładowności 6 ton oraz 7 o ładowności 10 ton, 77 wagonów otwartych 6 tonowych, 10 wagonów o ładowności 10 ton oraz 4 wapniarki i 4 pary wózków kłonicowych do przewozu dłużyzny. Nie  rozbudowano także linii torów mimo planów  połączenia JKD z Wrzesińską Koleją Dojazdową, która dochodziła do Pyzdr oraz przedłużenia linii z Czermina do Pleszewa. W trakcie II wojny światowej Niemcy zmienili przebieg kolejki od stacji Grab do Robakowa. Do tej pory tor biegł wśród zabudowań bezpośrednio przy drodze. Natomiast po przebudowie tory omijały zabudowania i w linii prostej prowadził do Robakowa. Wymagało to wykonania wykopu dla torowiska, z którego ziemie wykorzystano do usypania podjazdu do mostu na Prośnie. Niestety okolica gdzie była stacyjka jest mocno odkryta dlatego skrzyneczka ukryła się przy torach kilkadziesiąt metrów przed nią. 

 

Na znalazców czekają certy:)w razie kontroli ;)

Dodatkowe waypointy
Symbol Typ Współrzędne Opis
Interesujące miejsce --- Mniej więcej na tych współrzędnych znajdowała się stacja JKD - GRab
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
stacja
Wpisy do logu: znaleziona 31x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy