Około 1941 roku utworzono specjalny związek skupiający Kolejki prywatne i samorządowe z teren Reichsgau Wrtheland. Związek ten nosił nazwę: Zweckuerband Gaubahnen Wartheland. Zmianie uległa nazwa także Jarocińskiej Koeli z Jarotschiner Kreisbahn na Jarotschiner Zisenbahn i włączono ją pod wspólny zarząd z kolejką Krotoszyn - Pleszew z siedzibą w Pleszewie.
Między rokiem 1943 a 44 Niemcy sprowadzili jedne nowy parowóz , był on niewielki 3 osiowy o małej mocy (ok. 45 KMD). Natomiast ilość wagonów nie uległa zmianie. Jedynie przebudowano wagon towarowy na wagon osobowy a jeden wagon osobowy klasy II / III wypożyczono do Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej do Nakła nad Notecią. Wagon ten nigdy nie powrócił, gdyż spłonął.
Tutaj niestety nie udało się zainstalować kesza dokładnie w miejscu gdzie znajdowała się stacja dlatego zrobiłem to w dalszej okolicy ;)
Symbol | Typ | Współrzędne | Opis |
---|---|---|---|
Interesujące miejsce | --- | Gdzieś tutaj była stacja kolejki |