Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Tw47 - OP8WUG
Właściciel: Psikiszek
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 169 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podlaskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 31-10-2018
Data utworzenia: 31-10-2018
Data opublikowania: 09-11-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 09-11-2018
20x znaleziona
1x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
37 odwiedzających
14 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

    Parowóz budowano w Fabryce Lokomotyw w Chrzanowie w latach 1949-1950. Była to zmodernizowana wersja na podstawie przedwojennych planów W1E. Odbiorcami były koleje przemysłowe  na Górnym Śląsku. Min. pięć z nich trafiły do KWK "Wujek". Jedyny ocalały egzemplarz znajduje się Bytomiu, po odkupieniu od prywatnego właściciela gdzie był ozdobą firmy, stacjonuje teraz na Stacji Bytom Karb Wąskotorowy.

    Istotną zmianą wobec przedwojennej konstrukcji było zastosowanie stalowej skrzyni ogniowej. Zamontowano też odmulacze. Wiązało się to z używaniem środka "Sodafos", który po wymieszaniu z wodą usuwał kamień kotłowy, który zamieniał się w błoto i opadał na dno kotła, skąd usuwano je właśnie odmulaczami.Parowóz posiadał pięć osi, a napęd przenoszony był na trzecią, skąd na pozostałe osie przenoszony był za pomocą wiązarów. Silniki parowe dawały moc 400KM i rozpędzały lokomotywę do 30km/h. Zapas węgla przewożono na tylnej ścianie budki maszynisty, a wody w skrzyniach wodnych po bokach kotła.

 

Skrzynka mała, trzeba szukać od góry.

  

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
w środku kadru, on tam jest :)
Wpisy do logu: znaleziona 20x nieznaleziona 1x komentarz 0x Wszystkie wpisy