Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Mosty, których już nie ma - OP8UPX
Właściciel: Molly1 (iwmali)
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 2 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 20-08-2018
Data utworzenia: 20-08-2018
Data opublikowania: 20-08-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 23-04-2022
11x znaleziona
1x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 1 obserwatorów
63 odwiedzających
7 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Przyczepiona magnesem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Podczas zwiedzania Kostrzyneckich Rozlewisk natrafiliśmy na prawdziwy rarytas czyli nieczynny most kolejowy, okazuje się, że jest to najdłuższa przeprawa kolejowa przez Odrę.

Historia przeprawy w tym miejscu sięga końca XIX w., wówczas Niemcy zbudowali obok siebie dwa mosty: drogowy w latach 1890/92 i kolejowy w 1930 r. Wycofujące się wojska niemieckie zniszczyły przeprawy w marcu 1945 roku, a kwietniu w rejonie ruin przeprawy toczyły się krwawe walki. Most kolejowy ponownie otwarto w 1954 roku, powstał on ze względów strategicznych. Chodziło o możliwość przerzucenia koleją wojsk Układu Warszawskiego na zachód Europy. Nigdy nie przejechał po nim pociąg pasażerski. Obecnie most jest odcięty od linii kolejowej. Pociągi nie mogą już dojechać do pobliskiej stacji Siekierki, konstrukcja jest w dobrym stanie, ale blachy kryjące dziury między szynami w większości skradziono. Wejście na most jest ryzykowne, a od strony Niemiec zamknięte. Przeprawa pomiędzy Siekierkami a Neurüdnitz składa się z dwóch przęseł po 330 metrów opartych na wyspie. Dochodząc do mostu od strony Polskiej przechodzi się nad malowniczymi rozlewiskami.

                            

OPIS SKRZYNKI:

Keszyk znajduje się przed zamkniętym wejściem na most, patrz pod nogi, a znajdziesz kesza. Pamiętaj odłóż kesza na swoje miejsce, inni też chcą go znaleźć.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Dwa mosty
Pozostałość podpór mostu
Resztki mostu drogowego
Bezczelny spojler
Wpisy do logu: znaleziona 11x nieznaleziona 1x komentarz 2x Wszystkie wpisy