Podczas zwiedzania Kostrzyneckich Rozlewisk natrafiliśmy na prawdziwy rarytas czyli nieczynny most kolejowy, okazuje się, że jest to najdłuższa przeprawa kolejowa przez Odrę.
Historia przeprawy w tym miejscu sięga końca XIX w., wówczas Niemcy zbudowali obok siebie dwa mosty: drogowy w latach 1890/92 i kolejowy w 1930 r. Wycofujące się wojska niemieckie zniszczyły przeprawy w marcu 1945 roku, a kwietniu w rejonie ruin przeprawy toczyły się krwawe walki. Most kolejowy ponownie otwarto w 1954 roku, powstał on ze względów strategicznych. Chodziło o możliwość przerzucenia koleją wojsk Układu Warszawskiego na zachód Europy. Nigdy nie przejechał po nim pociąg pasażerski. Obecnie most jest odcięty od linii kolejowej. Pociągi nie mogą już dojechać do pobliskiej stacji Siekierki, konstrukcja jest w dobrym stanie, ale blachy kryjące dziury między szynami w większości skradziono. Wejście na most jest ryzykowne, a od strony Niemiec zamknięte. Przeprawa pomiędzy Siekierkami a Neurüdnitz składa się z dwóch przęseł po 330 metrów opartych na wyspie. Dochodząc do mostu od strony Polskiej przechodzi się nad malowniczymi rozlewiskami.
OPIS SKRZYNKI:
Keszyk znajduje się przed zamkniętym wejściem na most, patrz pod nogi, a znajdziesz kesza. Pamiętaj odłóż kesza na swoje miejsce, inni też chcą go znaleźć.