Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
ROK #098 - 67 Dyw. Rakietowy Obrony Powietrznej - OP8TFF
Właściciel: GEO_Koszalin
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 2 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 06-06-2018
Data utworzenia: 06-06-2018
Data opublikowania: 14-06-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 05-06-2020
91x znaleziona
2x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
87 odwiedzających
50 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Opis PL

Rowerowa  Obwodnica Koszalina to trasa licząca około 90km.  Okrążając miasto, biegnie głównie malowniczymi  drogami leśnymi i polnymi (choć asfaltowych również nie brakuje) powiatu koszalińskiego.
Nasza trasa nie jest specjalnie oznakowana, jednak w wielu miejscach biegnie wzdłuż wyznakowanych szlaków turystycznych – pieszych lub rowerowych. 
Przebieg  ROK:  Przytok-Szczeglino-Manowo-Strzekęcino-Cieszyn-Mścice-Mielno-Łazy-Osieki-Iwięcino-Wierciszewo-Karnieszewice-Przytok.
Na tak wytyczonej trasie zlokalizowaliśmy prawie 150 skrytek. Same kesze nie powinny nastręczać większych trudności, jednak  ich ilość na dość długiej trasie powoduje, że na wycieczkę należy zabrać  sporą dawkę sił i cierpliwości, a najlepiej podzielić przejażdżkę na kilka etapów.
Suma wzniesień do pokonania to niecałe 200 metrów.
Na wycieczkę proponujemy wybrać się rowerem górskim, trekkingowym bądź crossowym. Szosówką będzie trudno – jest sporo odcinków typowo leśnych, trochę szutrów, piachu…  Jak to w terenie.
Co do poruszania się samochodem, to część keszy na pewno można podjąć i w ten sposób. Pamiętajmy jednak o zakazie poruszania się pojazdami mechanicznymi po drogach leśnych.
Życząc wszystkim śmiałkom samych przyjemnych wrażeń z rajdu na trasie ROK, zapraszamy na szlak!

67 Dywizjon Rakietowy Obrony Powietrznej w Łazach
29 września 1973 roku rozkazem Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego powołany został do życia 67 Dywizjon Ogniowy Obrony Powietrznej Kraju. Był on jednym z czterech nowo powstałych dywizjonów rakietowych wchodzących w skład 26 Brygady Rakietowej Obrony Powietrznej z Gryfic. Stare i nowe dywizjony Brygady były rozmieszczone wzdłuż wybrzeża morskiego - naprzemiennie z zestawami S75M, rozciągając ugrupowanie bojowe prawie do Ustki. Zasięgi rażenia rakiet z sąsiadujących dywizjonów zachodziły na siebie.

Nowo powstałe dywizjony wraz z już istniejącymi często brały udział w strzelaniach bojowych na poligonie w Kazachstanie. 67 Dywizjon odbył pierwsze strzelanie bojowe w maju 1975 na poligonie w Aszałuku (b. ZSRR). 26 Brygada wyjeżdżała na poligon szesnastokrotnie. Jej bilans strzelań był imponujący - wystrzeliła 90 rakiet, niszcząc wszystkie wskazane cele powietrzne w różnych warunkach strzelań - od prostych stożków do strzelań w warunkach zakłóceń.

W 1983 roku brygada została poddana kontroli przez Inspekcję Sił Zbrojnych. Osiągnięta ocena (4,38) była najwyższa w Wojsku Polskim. W tym też roku brygada została wyróżniona Orderem Sztandaru Pracy I klasy.

Dywizjon w Łazach uzbrojony był w nowoczesne przeciwlotnicze zestawy rakietowe typu S-125M Newa. 1 lipca 1975 roku jednostkę włączono w system dyżurów bojowych 2 Korpusu Obrony Powietrznej Kraju. 30 sierpnia 1995 roku dywizjon został rozformowany. Do dzisiaj zostało nieco niszczejących pozostałości po jednostce. Można tam często spotkać miłośników paintballu oraz członków grup rekonstrukcyjnych.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.