Lotnisko Fliegerhorst Sprottau powstało na początku lat 30. XX wieku na wschodniej rubieży miasta, na miejscu dawnego poligonu artyleryjskiego i obozu jenieckiego. Jeszcze przed wybuchem II wojny światowej zostało przekształcone w wojskową bazę lotniczą. W ataku Niemiec na Polskę 1 września 1939 ze Szprotawy startowały myśliwce Messerschmitt Bf 109E, potem służyło Luftwaffe w napaści na ZSRR.
Messerschmitt Me 262
Pod koniec wojny przez szprotawski pas startowy przewinęły się nowoczesne jednostki latające: turboodrzutowe Me 262 Schwalbe, rakietowe Me 163 Komet i Me 163B. Po II wojnie światowej lotnisko przejęły jednostki Armii Czerwonej. Teren bazy został znacznie powiększony, zbudowano bloki mieszkalne dla rodzin żołnierskich, obiekty użyteczności publicznej, garaże lotnicze, nowe magazyny balistyczne i obiekt specjalny z bunkrem atomowym przystosowanym do składowania broni atomowej.
SU-24
Wraz z wycofaniem się wojsk radzieckich z Polski w 1992, lotnisko zostało przekształcone w obiekt cywilny, tj. osiedle mieszkaniowe i strefę przemysłową. Od tego czasu lotnisko jest nieczynne.
Sowiecka mapa terenu lotniska (własność Muzeum Ziemi Szprotawskiej)
O keszu:
Nic specjalnego, znajdziesz bez problemu. Kordy wskazują wejście do pomieszczenia, ale żeby dostać się do logbooka będziesz potrzebował liny (7 m nad ziemią). Gwarantuję, że dołożyłem wszelkich starań, żeby podejmowanie kesza było obarczone jak najmniejszym ryzykiem, ale decyzja należy do Ciebie. Pamiętaj, że Ty odpowiadasz za swoje życie i zdrowie, a żaden kesz nie jest ich wart.
Do wpisu wymagany jest foliopis lub długopis! Ołówek nie zadziała.