Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Lokomotywa Lecha Poznań - OP8P64
Stoi na stacji lokomotywa...
Właściciel: BlackWerewolf
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 83 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 12-10-2017
Data utworzenia: 11-10-2017
Data opublikowania: 11-10-2017
Ostatnio zmodyfikowano: 03-12-2017
74x znaleziona
1x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 2 obserwatorów
207 odwiedzających
39 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: dptak, RoDaJJ
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Zalecane szukanie nocą  Dostępna dla niepełnosprawnych  Dostępna rowerem  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Lokomotywa Lecha Poznań – Ty51-183 - polski parowóz towarowy produkowany w zakładach HCP w latach 1953-1958, najcięższy parowóz zbudowany w Polsce.

Masa pustego parowozu: 100,3 t + 31,5 t tender

Długość parowozu: 14 860 mm
Długość z tendrem: 23 025 mm
Wysokość: 4648 mm
Moc znamionowa: 2160 KM (1588 kW) przy prędkości 70 km/h
Maksymalna siła pociągowa: 24 000 kG

Prędkość maksymalna: 80 km/h

Źródło: WIKIPEDIA

Bardziej szczegółowe dane odnośnie tej lokomotywy tutaj

Ten konkretny egzemplarz parowozu został wyprodukowany w 1956 roku, po zakończeniu służby w 1987 roku został ustawiony jako pomnik w lokomotywowni Szczecin Port Centralny, w 2001 roku trafił  do Wolsztyna, gdzie sobie rdzewiał tongue-out

Dnia 17 sierpnia 2015 roku został przewieziony do Poznania w celu przeprowadzenia remontu i przygotowania go do ustawienia jako pomnik koło stadionu.

Lokomotywa została przetransportowana z Górczyna w nocy z 8 na 9 października 2016 r. Jej modernizacja trwała kilka miesięcy. Dawny blask odzyskała w zakładach H. Cegielskiego. Oficjalne odsłonięcie lokomotywy nastąpiło 16 października 2016 r. przed meczem z Wisłą Kraków, cała inicjatywa prowadzona była pod hasłem "Stawiamy Legendę na Stacji Bułgarska".

Lokomotywa na "stacji" docelowej ;)

Aby odnaleźć kesza należy dokładnie obmacać cały parowóz, nie trzeba nigdzie się wspinać, ani czegokolwiek otwierać lub odkręcać (trzeba szanować ciuchcię, bo ma już swoje lata). Sam keszt to mały magnetyk o długości ok 8cm.

Zalecana dyskrecja podczas pobierania keszyka, dużo niewtajemniczonych się tam kręci, samo miejsce dość mocno wyeksponowane.

Stan początkowy kesza: logbook, ołówek (nie na wymianę), mini magnesy, monety: 5 eurocentów i 20 gr z 1976 r., szklana kulka oraz certyfikaty dla pierwszych pięciu osób money-mouth
PROSZĘ ODKŁADAĆ KESZA DOKŁADNIE W TO SAMO MIEJSCE!!!

Powodzenia :)

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Geokret

Geokret  TKt48-53 (parowóz) - Całkowity dystans: 2646 km
Geokret  Pt47-176 (parowóz) - Całkowity dystans: 2050 km

Obrazki/zdjęcia
Parowóz Ty51-183
Certyfikaty
Tylko w ostateczności!