Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Lokomotywa Lecha Poznań - OP8P64
Stoi na stacji lokomotywa...
Owner: BlackWerewolf
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 83 m. ASL.
 Region: Poland > wielkopolskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 12-10-2017
Date created: 11-10-2017
Date published: 11-10-2017
Last modification: 03-12-2017
74x Found
1x Not found
2 notes
watchers 2 watchers
207 visitors
39 x rated
Rated as: Excellent
2 x recommended
This cache is recommended by: dptak, RoDaJJ
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Recommended at night  Accessible for disabled  Bike  Take something to write  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Lokomotywa Lecha Poznań – Ty51-183 - polski parowóz towarowy produkowany w zakładach HCP w latach 1953-1958, najcięższy parowóz zbudowany w Polsce.

Masa pustego parowozu: 100,3 t + 31,5 t tender

Długość parowozu: 14 860 mm
Długość z tendrem: 23 025 mm
Wysokość: 4648 mm
Moc znamionowa: 2160 KM (1588 kW) przy prędkości 70 km/h
Maksymalna siła pociągowa: 24 000 kG

Prędkość maksymalna: 80 km/h

Źródło: WIKIPEDIA

Bardziej szczegółowe dane odnośnie tej lokomotywy tutaj

Ten konkretny egzemplarz parowozu został wyprodukowany w 1956 roku, po zakończeniu służby w 1987 roku został ustawiony jako pomnik w lokomotywowni Szczecin Port Centralny, w 2001 roku trafił  do Wolsztyna, gdzie sobie rdzewiał tongue-out

Dnia 17 sierpnia 2015 roku został przewieziony do Poznania w celu przeprowadzenia remontu i przygotowania go do ustawienia jako pomnik koło stadionu.

Lokomotywa została przetransportowana z Górczyna w nocy z 8 na 9 października 2016 r. Jej modernizacja trwała kilka miesięcy. Dawny blask odzyskała w zakładach H. Cegielskiego. Oficjalne odsłonięcie lokomotywy nastąpiło 16 października 2016 r. przed meczem z Wisłą Kraków, cała inicjatywa prowadzona była pod hasłem "Stawiamy Legendę na Stacji Bułgarska".

Lokomotywa na "stacji" docelowej ;)

Aby odnaleźć kesza należy dokładnie obmacać cały parowóz, nie trzeba nigdzie się wspinać, ani czegokolwiek otwierać lub odkręcać (trzeba szanować ciuchcię, bo ma już swoje lata). Sam keszt to mały magnetyk o długości ok 8cm.

Zalecana dyskrecja podczas pobierania keszyka, dużo niewtajemniczonych się tam kręci, samo miejsce dość mocno wyeksponowane.

Stan początkowy kesza: logbook, ołówek (nie na wymianę), mini magnesy, monety: 5 eurocentów i 20 gr z 1976 r., szklana kulka oraz certyfikaty dla pierwszych pięciu osób money-mouth
PROSZĘ ODKŁADAĆ KESZA DOKŁADNIE W TO SAMO MIEJSCE!!!

Powodzenia :)

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
GeoKrety

GeoKrety  TKt48-53 (parowóz) - Total distance: 2646 km
GeoKrety  Pt47-176 (parowóz) - Total distance: 2050 km

Pictures
Parowóz Ty51-183
Certyfikaty
Tylko w ostateczności!