Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Szlak „Niezwykli szczecinianie i ich kamienice” 9 - OP8KQ0
Emil Stoewer
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 34 m. ASL.
 Region: Poland > zachodniopomorskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 30-03-2017
Date created: 24-01-2017
Date published: 30-03-2017
Last modification: 07-03-2023
112x Found
2x Not found
1 notes
watchers 3 watchers
142 visitors
67 x rated
Rated as: Good
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Recommended at night  Take something to write  Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

 

Szlak turystyczny „Niezwykli szczecinianie i ich kamienice” pokazuje nam przepiękne, secesyjne kamienice z przełomu XIX i XX w., których lokatorami byli nietuzinkowi szczecinianie okresu przed‐ i powojennego. Przy każdej z kamienic znajdujących się na tym miejskim szlaku wisi tablica pamiątkowa opisująca biografie ciekawych szczecinian, wśród nich osób sławnych, często kontrowersyjnych, znanych z wyjątkowych osiągnięć, pomysłów, talentu, dorobku artystycznego lub też wartych upamiętnienia ze względu na postawy życiowe.

 

                                                

 

Kamienica przy ul. Wielkopolskiej 32, przed wojną Deutsche Straße 32, wybudowana została ok. 1891 r., projektant nieznany.

Na parterze w latach 1907–1917 mieszkał Emil Stoewer – pionier motoryzacji, razem z bratem prowadził fabrykę Stoewer-Werke AG. W 1897 r. skonstruowali swój pierwszy pojazd – trójkołowy rower napędzany silnikiem spalinowym. Fabryka produkowała samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe, autobusy, w tym piętrowe dla londyńskiej komunikacji. Większość produktów była przeznaczona na eksport. W 1930 r. Stoewer opracował model V5, uznany za pierwsze seryjnie produkowane niemieckie auto z napędem na przednie koła. Firma miała ciekawe pomysły marketingowe: rajd do Paryża samochodem własnej konstrukcji, aktywność wystawiennicza, jazdy próbne. O Szczecinie mawiano Stoewerstadt. Emil Stoewer opuścił spółkę w 1932 r. Trzy lata później fabrykę zaangażowano w centralnie sterowaną produkcję zbrojeniową.

                                                      (za stroną projektu kamieniceszczecina.pl)

 

Szukaj po prawej stronie tablicy, nie wpychaj za mocno.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Tabliczka pamiątkowa
Brama wejściowa kamienicy
nowe miejsce ukrycia kesza
Log entries: Found 112x Not found 2x Note 1x Picture 2x All entries Gallery