przepust wodny
Skrzynka jest częścią serii "linia 305". Idąc jeszcze widocznym szlakiem kolejowym odnajdziemy kolejną skrzynkę z serii oraz kawałek jej historii. Skrzynkę umieszczono poniżej gruntu. Podczas deszczu warto zabrać kalosze. Skrzynki nie należy szukać głęboko ani daleko.
przepust przy stacji Bogomice Historia linii:
ok. 2009 - fizyczna likwidacja linii
13.11.2001 – decyzja o fizycznej likwidacji linii
01.01.2000 – zamknięcie linii dla ruchu towarowego
01.01.1993 – zamknięcie dla ruchu pasażerskiego części Sława Śląska – Kolsko
01.01.1991 – decyzja o zamknięciu linii dla ruchu pasażerskiego części Grodziec Mały – Sława Śląska
1991 - remont linii i dostosowanie do prędkości 110 km/h
01.05.1913 – otwarcie części Sława Śląska – Kolsko
01.10.1913 – otwarcie części Grodziec Mały – Sława Śląska
Była to jednotorowa, niezelektryfikowana linia o znaczeniu lokalnym. Poza stacjami końcowymi, przebiegała przez Bogomice, Ceber, Chociemyśl, Kotlę, Krzepielów, Lipinkę Głogowską, Sławę i Szreniawę Sulechowską. Od pewnego czasu podejmowane są starania, by zbudować na jej śladzie ścieżkę rowerową z Głogowa do Sławy.
Tutaj obejrzeć można archiwalne zdjęcia i rozkłady jazdy, a także przeczytać więcej o historii linii:
http://www.glogow.pl/ezg/index.php/Linia_kolejowa_G%C5%82og%C3%B3w_%E2%80%93_S%C5%82awa_%E2%80%93_Kolsko
http://dolny-slask.org.pl/4461142,Linia_kolejowa_nr_305_Grodziec_Maly_Kolsko.html
http://fotopolska.eu/dolnoslaskie/b103633,Linia_kolejowa_nr_305_Grodziec_Maly_-_Kolsko.html
http://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=553&od=1&do=22&ed=&okno=galeria
Auto spokojnie można zostawić w pobliżu skrzynki. Należy ostrożnie schodzi do skrzynki jak i korytem strumienia. Przy podjęciu skrzynki warto trzymać głowę nisko.