Dynamicznie rozwijające się miasto potrzebuje wydajnej komunikacji zbiorowej. W związku z tym władze zdecydowały o wydłużeniu zbudowanej w 1959 r. linii tramwajowej, która kończyła się pierwotnie w okolicach ul. Worcella. W związku z rozbudową dzielnicy Tysiąclecia, w 1971 r. wydłużono linię do ul. Kiedrzyńskiej.
W 1978 r. rozpoczęto budowę nowej dzielnicy Manifestu Lipcowego (obecnie Północ). Oczywiście oprócz śmiałych arterii zaplanowano miejsce dla komunikacji publicznej. Rozpoczęto budowę tunelu - tzw. premetro ;), jednak z uwagi na "przejściowe trudności" zrezygnowano z niego, pozostając jedynie krótki fragment. Sieć tramwajową udało się wydłużyć jedynie o dwa przystanki, które oddano do użytku 16 stycznia 1984 r. (w rocznicę wyzwolenia miasta przez bratnią armię).
foto: mpk.czest.pl
Kesz o delikatnej konstrukcji, nie szarp na siłę. Ostrożnie pociągnij za linkę. Zwróć uwagę, by nic się nie urwało.
Miłego szukania!