Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Ty-3811 - OP8BCG
Szlakiem kolejki wąskotorowej
Eigenaar: Zuber
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 169 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 16-08-2015
Gemaakt op: 16-08-2015
Gepubliceerd op: 16-08-2015
Laatste verandering: 08-05-2018
37x Gevonden
4x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
67 x Bekeken
19 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: JackStr
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Fixed by magnet 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

„Ty” lub inaczej Las47 to polski parowóz wąskotorowy produkowany w latach 1948-1958 na bazie parowozu „Ryś” konstrukcji niemieckiej. Przeznaczony głównie do pracy na koljach leśnych o przeświecie toru 600/700/750/760 mm. Na kolejach leśnych i przemysłowych bywały oznaczane serią Ty, wzorem oznaczeń PKP, aczkolwiek parowozy te nie pracowały na PKP.

 

Ogółem do 1958 roku wyprodukowano ich w Fabloku 640 sztuk. Podstawową wersją był parowóz na tor szerokości 600 mm, ale opracowano także wersje na inne szerokości toru, 750, 760 i 785 mm. Na tor 750 mm zbudowano ok. 120 parowozów. Parowozy tego typu używane były głównie do transportu towarowego podczas produkcji i obróbki drewna, rzadko do przewozów osobowych. Obecnie zachowało się w Polsce kilkanaście egzemplarzy jako pomniki oraz czynny parowóz w Rudach Raciborskich.

 

Ten konkretnie egzemplarz zbudowany został w 1958 roku. Do 1963 roku jeździł w Kopalni Fosforytów Biłgoraj, by później trafić na kolej leśną Lipa-Biłgoraj. W kwietniu 1975 roku wycofany został z eksploatacji i w latach osiemdziesiątych stał przy Muzeum Leśnictwa w Gołuchowie. Zanim trafił jednak w aktualne miejsce, kilka lat wyeksponowany był przy barze przydrożnym w Zwierzyńcu na trasie Hajnówka-Białowieża. Od 2005 roku jest w Topile.

 

Kesz to mały pojemnik magnetyczny ukryty w parowozie. Dokładniej w węglarce. Zdjęcia ułatwią poszukiwania, ale i tak polecam szukanie od mniej wyeksponowanej strony, bo i widoczność z chat i sklepu wtedy mniejsza. Przypominam o możliwym braku zasięgu telefonów a zarazem internetu.

 

Edycja - maj 2018

W związku z renowacją i przeniesieniem kolejki o kilkadziesiąt metrów, musiała nastąpić i rekonstrukcja kesza. Forma ta sama. Zdjęcie spojlerowe i koordynaty poprawione.

 

Afbeeldingen
W całości
Węglarka i sklep w tle
Oryginalny wagonik puszczańskiej kolejki
Spojler
Logs: Gevonden 37x Niet gevonden 4x Opmerking 0x Afbeelding 3x Alle logs Galerij