Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
WWK: Kolej Poznańska (4#) - OP8AM4
Wrocławski Węzeł Kolejowy - Kierunek 4
Właściciel: xytras
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 109 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 13-08-2015
Data utworzenia: 13-07-2015
Data opublikowania: 13-08-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 06-06-2022
54x znaleziona
1x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 5 obserwatorów
124 odwiedzających
45 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
9 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: ajmdebest, CarCam, Driver, dzikazmija, GFS, Iksnigo, Serengeti, slawekragnar, yurras
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Weź coś do pisania  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

  


WWK: Kolej Poznańska

 

Skrzynka jest częścią geościeżki - Wrocławski Węzeł Kolejowy: KLIK

Pełna Mapa: KLIK - skrzynka dotyczy kierunku zaznaczonego kolorem jasnozielonym (na trasie stacje nr 40 do 43) 


Wrocławski węzeł łączy dziesięć różnych kierunków linii kolejowych normalnotorowych i jednej wąskotorowej zbiegających się we Wrocławiu. Aktualnie (2012) dziewięć linii normalnotorowych jest czynnych, ale tylko osiem obsługuje ruch pasażerski; linia wąskotorowa już od lat sześćdziesiątych jest we Wrocławiu zlikwidowana.

Kolej Poznańska - W latach czterdziestych XIX wieku następowała szybka rozbudowa sieci połączeń kolejowych we Wrocławiu. Przeprowadzono połączenie (Verbindungsbahn) Górnośląskiego ze Świebodzkim, Marchijskim (linie jasnozielone) oraz – później – z linią łączącą Wrocław z Poznaniem. Przez pierwsze trzy lata (od kwietnia 1847) po wybudowaniu tych połączeń przetaczanie wagonów pomiędzy poszczególnymi sieciami odbywało się bez użycia lokomotyw (wymagały one wówczas jeszcze specjalnych obrotnic w celu zmiany kierunku jazdy, co znacznie komplikowałoby operację) – przy pomocy konnych zaprzęgów. Koncesję na połączenie Wrocławia z Poznaniem uzyskała w 1853 Kolej Górnośląska i ona rozpoczęła w Lesznie budowę w trzech kierunkach: do Wrocławia, do Poznania i do Głogowa.

 

na zdjęciu: most poznański na odrze w latach 30-tych, obecnie po renowacji przyjął podobny wygląd.

 

Konieczne było wybudowanie we Wrocławiu mostu kolejowego przez Odrę (w pobliżu dzisiejszego drogowego Mostu Milenijnego pomiędzy Popowicami a Osobowicami) – zrealizowano go w postaci 33-przęsłowej konstrukcji stalowej o łącznej długości 380 m (dwa przęsła były obrotowe, dzięki czemu utrzymano żeglowność rzeki w tym miejscu). Połączenie do Poznania ruszyło 29 października 1856 i obsługiwane było przez nowy dworzec Kolei Górnośląskiej, wspomniany już Dworzec Główny (nr 11). Dzięki tej linii łączącej się z Posen-Kreuzburger Eisenbahn (PoKr, Kolei Poznańsko-Kluczborskiej) i Stargard-Posener Eisenbahn (StPo – Kolejami Poznańsko-Stargardzkimi) Wrocław uzyskał połączenie ze Szczecinem, z Bydgoszczą i z Gdańskiem. W granicach miasta na tej linii znajdują się stacje Wrocław Mikołajów (40), Wrocław Popowice (41), Wrocław Osobowice (42) oraz Wrocław Świniary (43). Obecnie linia jest dwutorowa i zelektryfikowana.

źródła tekstów i zdjęć: *wikipedia.org *dolny-slask.org.pl *semaforek.tk

 Hall of Fame: FTF: xlud STF: Ala Ł; Lupi; snieeegu TTF: dareckis

 

Kesz:

Niewielka skrzynka umiejscowiona na kordach, patrząc od strony Portu Popowice, będzie po przeciwnej stronie (most wschodni) - widać to również na mapie. Aby ją podjąć nie ma potrzeby wchodzenia na tory ani przechodzenia przez nie - wystarczy, że wejdziecie na most z odpowiedniej strony. Strzeż się pociągu i pamiętaj, że nikt nie zadba o Twoje bezpieczeństwo lepiej, niż Ty sam. Przy podejmowaniu uważaj, żeby kesz nie wpadł do rzeki.

Proszę o ostrożne podejmowanie - skrzynka jest oznaczona jako niebezpieczna, każdy podejmuje ją na własną odpowiedzialność.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest zabroniona i nie ma od tego wyjątków.
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
jeszcze nie dawno wyglądał tak
można powiedzieć, że prawie powrócił do dawnego wyglądu
budynek poznańskiego dworca, zamknięty w 2013 po 134 latach funkcjonowania - pozostawmy to bez komentarza
po kesz