Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
WWK: Wrocław Leśnica - OP8ALE
Lissa | Wrocławski Węzeł Kolejowy - Stacja (34)
Właściciel: xytras
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 121 m n.p.m.
 Województwo: Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 13-08-2015
Data utworzenia: 11-07-2015
Data opublikowania: 13-08-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 02-06-2020
124x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 3 obserwatorów
95 odwiedzających
91 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
22 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: [ocenzurowano_1], aglo993, aniolekdiabelka, atris, dareckis, Driver, Esi4, krogulec, Luck, Lumen, mimex, mixen6, mrwp, niemen, night_time, Pozieduwac, Reneee, rubin, Sasameyuki, uhuhu, Wesker, Zawsze25
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Zalecane szukanie nocą  Dostępna dla niepełnosprawnych  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

  


WWK: Wrocław Leśnica

 

Skrzynka jest częścią geościeżki - Wrocławski Węzeł Kolejowy: KLIK

Mapa: KLIK - skrzynka dotyczy stacji oznaczonej jako nr 34 na mapie

Rok budowy: 1844; Nazwy historyczne: Lissa (1844 - 1900), Deutsch Lissa (1900 - 1931), Breslau Deutsch Lissa (1931 - 1937), Breslau Lissa (1938 - 1945), Wrocław Leśna (1945 - 1948), Wrocław Leśnica (od 1949)


Wrocław Leśnica - ostatnia stacja na linii 275, położona na terenie Wrocławia. Była ona również ostatnią modernizowaną stacją na odcinku do Legnicy. Wcześniej wykonane zostały modernizacje sąsiednich szlaków - w tym mostu nad Bystrzycą, znajdującego się w granicach stacji od strony Wrocławia Żernik. Przed modernizacją stacja posiadała 5 torów głównych, wszystkie znajdowały się przy peronach (w sumie istniały 3 perony, z których dwa były wyspowe). Ruch pociągów prowadzony był przez nastawnię WL, która posiada urządzenia przekaźnikowe z sygnalizacją świetlną. Z nastawni obsługiwane były też rogatki na przejeździe kolejowym. Od strony Miękini znajdowała się strażnica przejazdowa, obsługująca przejazd kolejowy w ciągu ul. Średzkiej. Ze stacji odgałęziały się dwie bocznice do zakładów przemysłowych, istniało też kilka torów bocznych, prowadzących do rampy, magazynu i placu ładunkowego.

na zdjęciu: widok na budynek dworca przed renowacją.

 

Modernizacja tej stacji zakończyła się ostatecznie pod koniec roku 2013. Dotychczasowy układ torowy uległ uproszczeniu oraz niewielkim zmianom - zlikwidowano większość torów bocznych, pozostawiając jedynie dwa - prowadzące do placu ładunkowego oraz rampy. Wyeliminowano dotychczas istniejące rozjazdy krzyżowe, a od strony Żernik zabudowano pełne przejście rozjazdowe. Liczba peronów pozostała bez zmian, jednak tory główne zasadnicze zlokalizowano pomiędzy peronami 2 i 3, a nie jak dotychczas przy peronie 2. Całkowitej wymianie uległa natomiast nawierzchnia torowa urządzenia SRK, które zostały zabudowane w nowej, kontenerowej nastawni WL. Nastawnia ta obsługuje jednak tylko przejazd w ciągu ulicy Trzmielowickiej, gdyż ruch pociągów prowadzony jest przez LCS Wrocław Muchobór.

Dla miłośników załączam schemat stacji: KLIK

na zdjęciu: widok na budynek dworca po remoncie stacji.

źródła opisów i zdjęć: *wikipedia.org *dolny-slask.org.pl *semaforek.tk

 Hall of Fame: FTF: Railman STF: j_janus, xlud TTF: Esi4

 

Kesz:

Skrzynka z pogranicza wielkości mikro / mała ukryła się na kordach. Rekomendowane jest szukanie nocą, gdyż w dzień ciężko będzie ją podjąć będąc niezauważonym. Mogą Was obserwować zarówno pasażerowie, przechodnie, jak i kamery, zatem pełna konspiracja i dyskrecja przy szukaniu! Miejsce jest ogólnodostępne, w żadnym wypadku nie ma potrzeby zbliżania się do torowiska, tym bardziej, że jest ono w dalszej części peronu za płotem. Proszę odkładać maskowanie tak, żeby nie było widać pojemnika od góry. Powodzenia!

Obrazki/zdjęcia
przed remontem
po remoncie
od ulicy
archiwalne #1
archiwalne #2
archiwalne #3