Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Zapomniany dworzec kolejowy - straznik - OP8A6U
Właściciel: straznik
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 132 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 22-06-2015
Data utworzenia: 22-06-2015
Data opublikowania: 22-06-2015
Ostatnio zmodyfikowano: 09-11-2016
33x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
4 odwiedzających
27 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
2 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: gregor1s, MI 888
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL


kolej

Kolej szprotawska (niem. Kleinbahn Grünberg–Sprottau

niepaństwowa linia kolejowa, wytyczona pomiędzy dwoma przemysłowymi miastami Dolnego Śląska: Zieloną Górą i Szprotawą.

Funkcjonowała do lat czterdziestych XX wieku.

 

W lipcu 1910 rozpoczęła się budowa trasy, a 30 września 1911 nastąpiło jej otwarcie. Miała blisko 51 km długości i wiodła przez wsie położone na południe od Zielonej Góry: Jędrzychów,Ochlę, Jarognewice, Radwanów, Broniszów, Dębiczkę, Wichów, Chotków, Stypułów,Siecieborzyce, Witków, Kartowice. Czas przejazdu zależnie od składu i ew. przestojów (przejazd dostosowywano do indywidualnych zamówień) wahał się w granicach 2,5–3 godzin.

 

Najlepszą koniunkturę gospodarczą miała kolej szprotawska w pierwszych latach swej działalności (ponad 300 pasażerów dziennie). Umożliwiała też transport żołnierzy i materiałów wojskowych w czasie obu wojen światowych. Jednak już na początku lat trzydziestych XX w. odnotowano jej deficytowość. Po roku 1935 jej funkcjonowanie zostało mocno zredukowane (w roku 1938 odnotowano ok. 25 pasażerów dziennie). Po II wojnie światowej przysłużyła się jeszcze kilku mniej lub bardziej regularnym transportom, głównie przemysłowym i wojskowym, jednak w rozkładach jazdy PKP, do których została wcielona, regularne połączenie pasażerskie występuje tylko raz, w sezonie 1945/1946: jeden kurs dziennie w obie strony, skomunikowany z pociągiem relacji Poznań – Zielona Góra. Potem, aż do roku 1950, linia ta jest opisywana w pasażerskich rozkładach jazdy jako "linia nieczynna" lub "ruch czasowo wstrzymany". W latach pięćdziesiątych dokonano rozbiórki linii, pozostawiając jedynie część trasy na terenie Zielonej Góry.

kolejj

kolej

·         Railway Szprotawska (Ger. Kleinbahn Grünberg-Sprottau) 

non-state railway line drawn between the two industrial cities of Lower Silesia: Zielona Gora and Szprotawa. 

It functioned until the forties of the twentieth century.

         

·         In July 1910 construction began on the route and September 30, 1911 was the grand opening. She had nearly 51 km long and led through villages located south of the Green Mountains: Jędrzychów, Ochla, Jarognewice, Radwanów, Broniszów, Dębiczkę, Wichów, Chotek, Stypułów, Siecieborzyce, Witków, Kartowice. Journey time depending on the composition and possible. Downtime (toll adjusted to individual orders) fluctuated between 2.5-3 hour.

 

·         The best economic situation had turn Szprotawska in the first years of its activity (more than 300 passengers per day). Also enabled the transport of troops and military equipment during both world wars. But by early thirties twentieth century. Reported its scarcity. After 1935, its operations have been greatly reduced (in 1938 recorded approx. 25 passengers a day). After World War II has served several other more or less regular shipments, mainly industrial and the military, but in timetables station, which was incorporated, a regular passenger occurs only once, in the season 1945/1946: one course per day in both directions, communication with the train between Poznań - Zielona Gora. Then, until 1950, this line is described in the passenger timetables as "line closed" or "move temporarily suspended". In the fifties they made demolition of the line, leaving only part of the route in Zielona Gora.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.