Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
SKM Nowy Port - OP7EA4
SKM Gdańsk Nowy Port
Właściciel: Charon7
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 3 m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Nietypowa
Wielkość: Normalna
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 15-03-2014
Data utworzenia: 07-03-2014
Data opublikowania: 12-03-2014
Ostatnio zmodyfikowano: 21-05-2021
133x znaleziona
1x nieznaleziona
7 komentarze
watchers 9 obserwatorów
173 odwiedzających
107 x oceniona
Oceniona jako: dobra
3 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Hr. Jan Usz, keram58, koshack
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Zalecane szukanie nocą  Skrzynka niebezpieczna  Dostępna rowerem  Potrzebna latarka  Szybka skrzynka  Offset cache  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Gdańsk Nowy Port – nieczynna stacja końcowa Szybkiej Kolei Miejskiej (zawieszona od 14 grudnia 2002), leżąca w dzielnicy Nowy Port.

Stacja znajduje się na obszarze Nowego Portu, dysponuje jednym peronem (odjazdy i przyjazdy pociągów SKM odbywały się w ruchu wahadłowym z jednego toru). W bliskim sąsiedztwie stacji (dojście przez ulicę Podjazd) przebiega ulicą Oliwską linia tramwajowa łącząca Nowy Port z Brzeźnem i Wrzeszczem. Przystanek obsługiwał obszar portowo-przemysłowy nad Kanałem Portowym vis-a-vis Westerplatte i pobliski zespół szkół ogólnokształcących.

Stacja była końcową stacją linii kolejowej linii Gdańsk Brama Nizinna–Nowy Port (linia kolejowa nr 249), zbudowanej w 1867. Była to głównie stacja towarowa.

Budynek dworca został zniszczony w trakcie walk o Gdańsk w 1945. Po zniszczeniach wojennych, przebudowie Nabrzeża Oliwskiego i poszerzeniu Kanału Portowego, przebudowano torowisko. Część pasażerska stacji stała się końcowym przystankiem osobowym dla uruchomionej w 1951 SKM.

W trakcie remontu dojazdu do Terminala Promowego w Nowym Porcie, który miał miejsce latem 2007, całkowicie zdemontowano tor między p.o. Gdańsk Brzeźno a p.o. Gdańsk Nowy Port. W praktyce oznacza to, że p.o. Gdańsk Nowy Port ulegnie całkowitej fizycznej.

 

Koordynaty GPS wskazują miejsce historyczne: przystanek SKM. Skrzynkę pilnuje trzech strażników na przystanku.

Nie magnetyk. Łopata, też nie będzie potrzebna.

W skrzynce jest mniejsze pudełko z dziennikiem.

Skrzynka jest częściowo zamaskowana, proszę po podjęciu kesza, równie dobrze zamaskować przed Mugolami :-)

Uwaga, miejsce jest bardzo zaniedbane i zapuszczone. Okoliczne śmieci na porządku dziennym. Niedogodności, rekompensuje widok na przeciwległy brzeg, Westerplatte.

 

Obrazki/zdjęcia
Peron
Dworzec
Linia
Widok na Westerplatte
Przystanek
Trzech strażników
Rok 1959/1960 - Mama Joanny LadyMoon wsiadająca do ówczesnej SKMki na peronie w Nowym Porcie
Rok 1959/1960 - Mama JoannyLadyMoon zmierzająca na dworzec w Nowym Porcie